[Ecoseny.Actualitat] aclarant ultimes informacions

Daniel Turon conpaciencia a gmail.com
dim jun 18 18:24:05 CEST 2013

veig que el debat va per dos vies diferents, participare tb en aquesta...

Estic en general d acord en el que comenta el Pere...

Vull aportar una cosa de metodologia,
pasar del consens al consentiment...

el consens sol ser dificil, el consentiment es mes practic( hi ha un model
anomenat sociocracia que estableix aquesta metodologia) nomes dir que
davant de una decisió, si no hi ha consens, el consentiment permet jugar
amb els nivells de negociació, i que no sigui una resposta tancada de si o
no. M explico, posant com exemple el que a mi s em acut en aquest cas....:
teatrelitzem:
-Estem tots d acord en que la exocarxa entri en el proces constituent....
una persona sola bloquejaria el consens...que com s ha dit, en la necesitat
d avançar el consens pot enlenti mooolt i fer que molta gent marxi d
aburriment...

per consentiment:
-Hi ha algu que estigui en contra de que la ecoxarxa entri en el pc?
-si
-ok, que proposes?( sempre que no es consenteix, s ha de donar una
alternativa)
-crear un grup de treball autonom de la Ecoxarxa, en el cual jo no hi vull
participar...
-hi ha algu en contra de crear un grup autonom que treballi aixo?

fixeu-vos que donar un raonament racional a la ultima pregunta, seria mes
complicat, si defensem la llibertad i l autonomia de cadascu

sembla sencil, pero ens cal integrar les metodologies...

sobre comunicació noviolenta:

coses concretes, comportaments, actes...etc.
es mes facil demostrar  si es aixi o no, , son actes concrets, dades, no
judicis...
"Van ser, apuntant alt, ni 10 persones (de les 150 o 200 que estan
inscrites a l'ecoxarxa montseny) que es van manifestar a favor d'aquesta
proposta (podeu revisar i/o recordar el creuament de mails a aquesta
mateixa llista."

Argument concret, que es pot rebatre, analitzar(si en realitat es que nomes
10 persones participen sempre, i les altres mai, o si era una assamblea poc
anunciada de forma que poca es va enterar)....
es quelcom que podem dialogar,

Pero:

"Quan falta el sentit comú, la capacitat de raonament i l'interès personal
està per damunt de l'interès col·lectiu, sol passar això".

Aixo es un judici personal, cuan algu diu que l altre persona li falta
capacitat de raonament, que esta demanant? mes temps per dialogar
tranquilament,potser? quina es la seva necesitat? quan algu diu que falta
sentit comu? potser esta demanant que s escolti mes la seva opinio, ja que
s ha sentit poc escoltada en el "seu sentit comu"?
 i com podem analitzar aixo del interes personal i l interes colectiu,
seria molt subjectiu, l interes colectiu de qui?

Son justament aquestes dinamiques de judicis personals que la CNV intenta
analitzar, per poder anar a les necesitats de cada individu, del
grup...valorarles escoltarles i tenir-les en compte...es tot un cami d
aprenentatge... per comunicar-nos noviolentament, i per crear xarxes en
armonia...

A mi m encanta el poquet que vaig aprenent cada dia...

Gracies,
Daniel

El 14 de juny de 2013 0.17, Diana Párraga <goldencolibri a gmail.com> ha
escrit:

> Comento les esmenes de l'Angels.
>

> El 13 de juny de 2013 23.34, <angelsvendrell a moviments.net> ha escrit:

> Això vol dir funcionar per majoria i fer veure que funciones per consens.
> Com es això?, "si tothom està d'acord funcionem per consens, si hi ha algú
> que divergeix, funcionem per majoria", es així? Dons això es funcionar per
> majoria. A més és il·licit el que veu fer, aprobar per majoria la revocació
> del consens quan el consens encara era vigent.
> Aquestes paraules semblen més aviat un intent de justificar i amagar
> realitats injustificables i impossibles d'amagar.

> [...]

www.danielturoncutrina.blogspot.com

Si no nos dejan soñar...no les dejaremos dormir...

Disculpen las molestias...estamos cambiando el mundo...