[Ecoseny.Actualitat] Fwd: moderacio a la llista

Diana Valèria Párraga goldencolibri a gmail.com
dis set 4 19:00:24 CEST 2010

Bé.
Responent al Didac sobre les opcions de moderació de les llistes.

No volia fer-ho. De fet ham sembla una mida una mica fora dels nostres
ideals... Aïllar a un membre (encara que respongui de forma agressiva) ho
veig impositiu i poc solidari.
Penso que igual podriem fer un esforç per ser capaços de veure els
conflictes que ens envolten com a propis (en part).

A les societats africanes quan un membre de la comunitat queia malalt o
tenia algun problema greu, tota la comunitat reconeixia la seva part de
responsabilitat i es reunien com a germans per veure i reconèixer el
conflicte global que aquell membre estaba manifestant com a propi.
Es trobaben amb l'ànim d'agafar tots i cadascun, el compromís de fer el que
la situació demanava per ser resolta...

Estem molt lluny d'això.
Tots nosaltres hem estat programats per creixer i desenvolupar-nos escindits
dels altres. Per tenir en conte els nostres interessos i ignorar els dels
altres. Per jutjar i etiquetar actituts i situacions com a bones o dolentes,
com a desitjables i indesitjables... :(

Es que posar les llistes sota revissió i censura, hem sembla molt fort!
Crec que som éssers humans i que hem de encarar les situacions adverses
d'una forma madura, i això requereix temps. Temps per enriquir-se, madurar,
incorporar als nostres germans en els nostres punts de vista... Temps per
allunyar-nos, apropar-nos i perdonar-nos.
En fi!, temps per mantenir la vida, que curiosament és així, de vegades
flueix i és fàcil, i de vegades es torna dificil i ens posa entrabancs...

Jo soc partidària de que ens trobem i que parlem sincerament del que passa,
i que ho fem tantes vegades com calgui, sempre amb l'anim de donar el nostre
braç a torçar, de sumar en contes de restar, d'ajudar, de crèixer, de posar
amor a on falti i molta comprenssió per incorporar als altres. Que posem
paciència i temps per aprendre a escoltar-nos i per explicar-nos. Que anem
més enllà de les nostres pors i dels drets que creiem tenir... No sé, que
siguem veins i germans que saben que no podem viure els uns sense els
altres. Perquè en definitiva és així. Els conflictes en realitat son propis
i val la pena no deixar passar la oportunitat de anar-los resolent quan
aquesta es presenta.

Però si la majoria dels membres de la Ecoseny s'estimen més que hi hagi
censura a les llistes, que així sigui. Però que les moderi un altra membre.
Jo no m'identifico amb aquesta mida.

Bé, perdó per la extenssió del missatge.

Abraçades.
;·Diana.

El 1 de setembre de 2010 13:05, didac costa <camiditaca en yahoo.es> ha escrit:

hola bona tarda

--

bailar. ser libre pra pensar. ser libre pra sentir. ser libre pra buscar
opciones. ser libre pra escoger. ser libre pra ser.
http://kundalinidansa.blogspot.com

--