[Territori_energia_resistencia] Fwd: Indústria armamentística darrere de la biomassa a les Garrigues

Núria Vidal de Llobatera Pomar nuriavidaldellobatera a gmail.com
div mar 9 00:10:47 CET 2012

---------- Forwarded message ----------
From: Núria Vidal de Llobatera Pomar <nuriavidaldellobatera a gmail.com>
Date: 2012/3/9
Subject: Indústria armamentística darrere de la biomassa a les Garrigues
To: jaume.morron a dialec.net

Benvolgut Jaume Morron,

Hem de seguir creient que per desnuclearitzar el món qualsevol alternativa
és bona i qualsevol empresa emmerdada amb el que sigui, si blanqueja diners
amb energies renovables, ja és bona? jo també vaig viure el moviment
pacifista dels 80 i, NO ÉS AIXÒ COMPANY NO ÉS AIXÒ!
I sobre tot no és això si rera la inaplaçable urgència de substituir
l'energia nuclear i fòssil, tot s'hi valga, i que els mateixos que ens han
fotut mils de vegades ens tornin a fotre, cal tenir memòria curricular.
No hi ha energies renovables creïbles en mans de les multinacionals i
empreses de dubtós CV. El que hi ha és engany i opacitat permanent, el que
hi ha és rentat d'imatge i negoci, mai ètica, és igual si venen míssils o
energia"renovable" per fer diners "tot si val". Malauradament fins i tot
per "guanyar-se la vida" un munt de col·lectius, empreses, ONGs, fan el que
calgui per subsistir però això no els justifica. Cal analitzar-ho des de
fora per veure on hi ha la trampa .
Els raonaments lineals, són això raonaments lineals, mai anàlisis
multifactorials, científics, ètics i socials.
La veritat Jaume és que admiro els teus coneixements energètics i tota la
teva trajectòria històrica contra les nuclears però no entenc el teu
vessant professional de justificar les "renovables" com sigui, a on siguin,
en mans de que sigui i no importa a on ni com. Finalment per mi, deu ser
una remiscència de la meva educació social, la propietat dels medis de
producció determinen totalment els objectius, medis i control de la
producció. I és més, això deu ser una reminicència professional perquè dins
l'ecologia l'escala comta molt, a la natura qualsevol cosa és
integrada/acceptada/tolerada  sempre que no depassi els límits de
l'ecosistema i normalment aquest aspecte és ignorat quan "teoricament" es
tracta d'una energia "alternativa"
Apa, espero que no t'emprenyis que ja ens coneixem,
núria