[Quideuaquitarragona] Darrers comentaris sobre el tríptic

Rebeca Tomás retosmayahoo.com
Dma Gen 30 09:07:51 CET 2007

Com que fins el dia d'avui els canvis els hem fet
l'Amadeu i jo, que ho tenim fàcil per veure'ns sovint,
si no us fa res continuem amb la tasca i afegim
aquests que espero siguin els darrers comentaris.

A veure si avui tinc un moment per mirar què passa amb
el meu computer i el Pagemaker

Hola,

Sóc l'Audrey, en práctiques a l¡Observatori..
Potser que el meu mail arriba massa tard, llavors, no
pasa rés si no el
podeu prendre en compte.

Primer: estic d'accord amb en Marc pel tema de la
definició i per posar
la frase "on moren cada any 12.2 milones.." on
s'explica perqué el
deute
és imoral.

Segón: el meu català no és gaire perfecte..nomès és
una suggestió quan
s'explica perqué el deute és il·legítim:

*Il·legítim* perquè els diners que els governs dels
països rics i la
banca internacional van prestar als països empobrits,
van ser destinats
moltes vegades a la compra d?armes, finançament de
guerres i
dictadures,
desviats per casos de corrupció o per a la compra de
béns de luxe per a
les èlits del país. /"Per tant, els préstecs van
beneficiar els propis
prestadors, en comptes de beneficiar a la població, la
qual, no
obstant,
segueix pagant avui el deute que en resulta."/

Res més..
Bon día a tothom i fins aviat,

Audrey
audrey.esnaultadebtwatch.org

Marc Porté escribió:
> Hola,
> sóc en Marc
> sobre el tríptic, ús envio un petit comentari:
>
> Personalment en la definició del DEUTE, en el tercer
paràgraf:

> Substituiria:
> El deute extern és un mecanisme per a desposseir
permanentment als
> països empobrits, on moren cada any 12,2 milions de
nens i nenes
> menors de cinc anys per causes evitables amb uns
pocs centaus de
dòlar.

> Per:
> El deute extern és un mecanisme de dominació
política, econòmica i
> social dels països del nord en vers als països del
sur.

> i la frase: "on moren cada any 12,2 milions de nens
i nenes menors de
> cinc anys per causes evitables amb uns pocs centaus
de dòlar", la
> colaria on és descriu el deute immoral:
>
> *Immoral* perquè els estats deutors per tal de poder
reembossar als
> seus creditors no poden invertir en serveis públics
(escoles, centres
> sanitari ...) i privatitzen tots els recursos.
>
> *Immoral* perquè el servei del deute, no permet
invertir en serveis
> públics (escoles, centres sanitari ...) als estats
deutors, on moren
> cada any 12,2 milions de nens i nenes menors de cinc
anys per causes
> evitables amb uns pocs centaus de dòlar.
>
> (o algun redactat similar)
>
> De tota manera no em sembla un canvi molt
substancial, (el faig per
> que no sigui dit que no hi fico cullerada... ;) ), i
tal com està
> també em sembla bé.
>
> Penso que en línies generals queda molt ben
reflectit el missatge
> bàsic sobre el deute que defensem a al campanya i
sobretot i molt
> important, crec que és molt entenedor per la gent
que no està
> familiaritzada amb el tema.
>
> Salut.

Correo Yahoo!