[Quideuaquitarragona] Durban te 1,8 milions d'indis de la India...

Rebeca Tomás retosmayahoo.com
Dme Ago 23 00:01:14 CEST 2006

... que van venir a treballar als camps de sucre a
Durban i ara son el grup amb mes pasta de la ciutat (i
el mes nombros potser, pq aqui viuen 3 milions de
persones...) i el segon mes "poderos" de Sudafrica.
Durban es, no m'estranya, la ciutat de l'Africa on
millor curry es pot menjar.

Buenas nois/es

despres de tants dies torno a connectar-me. La darrera
vegada que ho vaig fer estava a Cintsa, en un lloc que
es diu Buccaneers i que sembla ser que l'han catalogat
com el Backpackers (hostal de mochileros) mes potent
de tot el pais... Pues sembla que tenien problemes amb
el mail i nomes podia llegir mails, no en podia
enviar, aixi que no us vaig poder explicar aventures
des que vaig deixar Wilderness (que ara sembla que
faci segles!).

Com us he dit, estic a Durban, nomes per passar la
nit. He estat 7 hores en un bus per arribar-hi.
Pensava que em moria... Llastima, pq sembla una ciutat
interessant. Molt colorida i multicultural. Tiro cap a
St. Lucia dema a primera hora, un llac tocant a
Mozambique. Diuen que veure cocodrils i hipopotams. I
voldria fer potser una ruta d'un dia per veure altres
bestiues, pa que no digan que marxo de Sudafrica sense
veure el mon salvatge...

La darrera etapa del meu viatge es a Swazilandia, i
marxo divendres. Crec que amb dos dies tinc prou temps
per fer el llac. Es veu que un hipo es va menjar 4
persones!!! l'altre dia. Mes val no sortir de nit per
Sudafrica: a les ciutats se't foten els cales els
lladres, i a la natura els hipos se't foten pel
ressopo!!!

Quan vaig deixar Wilderness vaig anar a Nature's
Valley, a un lloc precios que una vegada va ser una
granja i es va cremar i la van reconstruir i han fet
Backpackers i casetes pels turistes. Tenen cavalls,
hort, una granja de vaques i llet fresca cada dia, que
jo no podia beure :o( la gent genial , una senyora que
te moltes histories per explicar. A la nit for una
rasca increible pero tenen un foc a descobert per
veure les estrelles i explicar histories. Vaig
coincidir amb uns alemanys molt majos i portaven una
mini guitarra i vam xalar cantant. Tambe vam anar a un
Township a veure una obra de teatre dels nens de
l'escola que no vaig poder entendre...

Despresd vaig decidir veure Jeffrey's Bay, la meca de
los surferos en aquest pais. Us podeu imaginar
l'ambient. Vaig durar dues nits pq no vaig pillar bus,
sino... El lloc no te res de res, per no tenir no
tenia ni onades!!!! els surferos portaven un cabreig!

Despres cap a East London per poder anar a Cintsa.
Vaig passar per Grahamstown, una ciutat universitaria
molt agradable, li diuen la ciutat santa pq no se
quantes esglesies tenen. Molaria anar a veure un
gospel...

I D'East London a Cintsa, a aquest hostal famos. Vaig
arribar tard i vaig sopar un tipic menjar Xhosa
(llegit "Cosa" fent petar la llengua d'una manera que
encara no he aconseguit aprendre). Al dia seguent va
ploure el diluvi universal, aixi que vban muntar
sessio de peli i de fer mitja! Fan quadres de mitja de
llana per poder fer mantes pels nens amb sida. Cada
mes n'envien alguna. A la nit em vaig retrobar amb els
amics alemanys i fins les mil. Es increible com et vas
deixant gent pel cami i els retrobes al cap d'uns
dies... Al dia seguent vaig anar amb canoa pel llac,
feia un dia precios, i vaig marxar al migdia cap a
Coffee Bay. Pensava que seria mes maco, pero a banda
d'una platja molt "escenica", la resta son un jovent
de borratxos i poca cosa mes.

El paissatge de Coffee Bay a Durban es precios. Li
diuen la Wild Coast (costa salvatge). Es troba a la
zona del Transkei, les muntanyes al costat del Riu
Kei. Diuen que aquests muntanyes estan plantades en un
17% per marihuana, pero que molta no es pot fumar pq
el govern es dedica a fumigar i infectar de quimics.
Els hippies que no volien fer la mili venien a parar
aqui per amagar-se!!! Les cases son rodones amb
teulades de palla i les pinten d'un verd i un rosa
molt xillons, no se perque. Son rodones per a que els
esperits no es quedin als racons...

Els nens com a tot arreu seuen al costat de la
carretera i et saluden quan passes. Sempre hi ha gent
per la carretera, sempre semblen anar o tornar
d'alguna banda... Aquest pais em recorda una mica al
Marroc en molts aspectes.

Us explicaria mes coses pero estic morta. Toca
barallar-me per una dutxa i al llit, que dema toca
diana a les 7!

Petonots a tots