[Qui-deu-a-qui] Escoles compromeses

Iolanda Fresnillo iolanda.fresnillo en debtwatch.org
Lun Mar 27 19:27:20 CEST 2006

Hola

Us faig cinc cèntims del que vam parlar l'altre dia a la reunió sobre el
taller de Qui deu a Qui? a les II Jornades de les escoles compromeses
amb el món.

_Lema de les jornades:_ *Per la creació d'una xarxa educativa
especialitzada en solidaritat i cooperació*
_Programa:_ http://www.pangea.org/rsensat/jornades/TRIjorEE-.pdf
_Objectiu general de les jornades: _mostrar, intercanviar i reflexionar
conjuntament sobre les experiències educatives que tenen les escoles,
les administracions, les institucions locals i les ONGD de Catalunya en
el món de la cooperació, la solidaritat, l'educació per a la pau, el
desenvolupament i els Drets Humans per aconseguir determinar unes
orientacions comunes i la coordinació de xarxes per un treball posterior.

_El nostre taller:_ Les campanyes del deute extern (i la relació amb les
escoles)
_Data del taller:_ 5 de maig de 2006, de 15.30 a 17.30 h a Barcelona
_Funcionamnet:_ participarà algú de la campanya (en principi jo, però si
algú vol ...), algú d'una escola que hagi treballat amb alguna campanya
de deute (estic buscant) i algú d'un ajuntament que també hagi treballat
amb campanya de deute (ho he proposat a st adrià del besòs). Farem una
fitxa explicant les experiències, i el taller començarà amb les
valoracions que fem sobre aquestes experiències, quines dificultats hem
tingut (o no) per portar la campanya a les escoles (no només ara, sino
en altres campanyes de deute com la del 2000, quan hi va haver més
interrelació amb escoles), valorar experiències positives i negatives,
etc... L'objectiu es veure com es poden establir ponts entre
campanyes/moviments socials i l'àmbit educatiu formal (escoles,
instituts, universitats).

_El què us demano:_ que m'envieu quatre línies si teniu alguna
experiència que explicar (des d'una campanya de deute extern en una
escola o amb un ajuntament, sigui d'ara o de fa 6 anys), alguna
valoració, opinió, suggeriment ... sobre el tema del taller.

De moment res més, a veure si tinc una estona aquest vespre per enviar
un resumillo de la reunió de l'altre dia.
Només recordar que la propera reunió serà el dia 4 d'abril a les 20 h al
SCI, per seguir organitzant el seminari sobre deute ecològic-repsol del
mes de maig.

Fins aviat

iolanda

--
Iolanda Fresnillo

Observatori del Deute en la Globalització
http://www.observatorideute.org
iolanda.fresnillo en debtwatch.org
+34 93 785 13 18