[CRISI] Sobre la meva situació legal i data de tornada (CAT / CAST)

Enric Duran Giralt enric at enricduran.cat
Thu Dec 18 22:49:45 CET 2008

CAT  (Castellano debajo, sorry not english yet; soon on the web)

*Sobre la meva situació legal i la data de tornada.*

Companys i Companyes,

Escric per informar-vos en primer lloc de quina és la meva situació
legal a tres mesos des que vaig fer pública la meva acció d'insubmissió
financera.

A data actual, el jutjat d'instrucció nº 29 de Barcelona, ha rebut
quatre denúncies penals en contra meva, que m'han fet les següents
entitats: La Caixa, Bancaja, Caixa Sabadell i Bankpime.

L'actuació del jutge davant d'aquest sumari ha estat l'arxiu provisional
del cas. La causa d'aquest arxiu no ha trascendit però tot indica que en
haver fet públic que amb l'argument que sóc fora del país, el jutge ha
preferit arxivar almenys fins que torni, en lloc de citar-me a declarar
i haver-me de posar en búsqueda, amb l'impacte mediàtic que això
probablement tindria.

Per reobrir el cas caldria en tot cas que alguna d'aquestes entitats que
m'acusen o el fiscal de l'estat ho reclamés.

No tenim informació de la resta de les 18 denúncies que van declarar els
mossos d'esquadra davant la premsa el passat 17 d'octubre,
http://www.17-s.info/node/181/209#comment-209

però en tot cas segons el meu advocat el més probable es que, si
n'arriben més es passin al mateix jutge i siguin arxivades en les
mateixes condicions.

L'arxiu provisional del cas i la falta d'informació als mitjans de
comunicació són dues noves mostres del silenciament oficial que
interessa sobre la meva acció.

En segon lloc, i com a resposta a aquest silenciament, vull demanar-vos
que us poseu en l'agenda la data del 17 de març. 6 mesos després de
l'acció del 17-S i 15 dies abans de la segona cimera del G20 serà un bon
moment per tornar a casa i defensar la meva llibertat.

Des del col·lectiu Crisi, anirem informant de les propostes d'acció que
farem de cara a aquestes dates. Una d'elles ja l'hem començat a fer
córrer: la campanya per una vaga d'usuaries de bancs
<http://www.17-s.info/iniciem-la-campanya-de-la-vaga-les-pre-inscripcions-son-obertes>.

En tercer lloc, aprofito aquest comunicat per solidarizar-me amb en
Karim
<http://www.alertasolidaria.org/index.php?option=com_content&task=view&id=572&Itemid=1>,
vilanoví com jo, que ha estat injustament condemnat a 100 dies de presó
eludibles amb 400 € de pena-multa, per manifestar-se al crit de "La
crisi que la paguin els rics" També vull enviar el meu suport a les
estudiants que porten més d'un més aturant i okupant les universitats
per aturar el Pla Bolonya i especialment amb els que han estat expulsats
de la UAB.

Finalment agraïr al poble grec que ens està demostrant a tots plegats,
que revoltar-se contra el capitalisme és possible avui en dia a
occident, i amb això ens omple d'esperança de cara al que pugui succeir
aquest any 2009. Any primer de la depressió econòmica global.

En solidaritat, des de molt lluny i molt aprop

Enric Duran

18 -- 12 -- 2008

Més info: http://www.17-s.info

CAST

*Sobre mi situación legal y la fecha de vuelta.*

Compañeros y  compañeras,

Escribo para informaros en primer lugar de  cuál es mi situación legal
a  tres meses desde que hice pública mi acción de  insumisión financiera.
A  fecha actual, el juzgado de  instrucción nº 29 de  Barcelona, ha
recibido cuatro denuncias penales en contra mía, que me han hecho las
siguientes entidades: La Caixa, Bancaja, Caja Sabadell y  Bankpime.
La  actuación del juez ante este sumario ha sido el archivo provisional
del caso. La  causa de  este archivo no ha trascendido pero todo indica
que con el argumento que estoy fuera del país, el juez ha preferido
archivar al menos hasta que vuelva, en lugar de  citarme a  declarar y
haberme de  poner en búsqueda, con el impacto mediático que esto
probablemente tendría.
Por reabrir el caso haría falta en todo caso que alguna de  estas
entidades que me acusan o  el fiscal del estado lo reclamara.

No tenemos información del resto de  las 18 denuncias penales que
declararon los mossos de  escuadra ante la  prensa el pasado 17 de
octubre, .
pero en todo caso según mi abogado  lo más probable es que, si  llegan
más, se pasen al mismo juez y  sean archivadas en iguales condiciones.

El archivo provisional del caso y  la falta de  información a los medios
de comunicación son dos nuevas muestras del silenciamento oficial que
interesa sobre mi acción.

En segundo lugar, y  como respuesta a  este silenciamento, quiero
pediros que os pongais en la  agenda la  fecha del 17 de  marzo.    6
meses tras la  acción del 17-S y  15 días antes de  la  segunda reunión
cumbre del G20 será un buen momento para volver a  casa y  defender mi
libertad.
Desde el colectivo Crisis, iremos informando de  las propuestas de
acción que haremos de  cara a  estas fechas. Una de  ellas ya la hemos
empezado a  hacer correr: la  campaña por una huelga de  usuarias de
bancos
<http://www.17-s.info/es/iniciamos-la-campana-de-la-huelga-las-preinscripciones-estan-abiertas>,

En tercer lugar, aprovecho este comunicado para solidarizarme con
Karim, de Vilanova i la Geltrú, como yo, que ha sido injustamente
condenado a  100 días de  prisión eludibles con 400 € de  pena-multa,
por manifestarse al grito de  "La  crisis que la paguen los ricos"
También quiero enviar mi    apoyo a  las estudiantes que llevan más de
un más parando y  okupando las universidades para parar el Plan Bolonia
y  especialmente con los que han sido expulsados de  la  UAB.
Finalmente agradecer al pueblo griego que nos está demostrando a  todos,
que sublevarse contra el capitalismo es posible hoy en día en
occidente, y  con esto nos llena de  esperanza de  cara a lo que pueda
suceder este año 2009. Año primero de  la  depresión económica global.

En solidaridad, desde muy lejos y  muy cerca
Enric Duran
18 -- 12 -- 2008.
Más info: http://www.17-s.info