[LaCrisi-paguinElsRics] [Extensiobcn] reflexió + proposta de convocatòria per veure'ns abans del 14 d'octubre

Pablo Molano molanoromero en yahoo.com
Dom Oct 3 15:05:16 CEST 2010



Articulo interesante!

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/20101003/fantasma-perdut/512400.shtml

propongo hacer una rueda de prensa mañana explicando nuestra version de los hechos...

hare una ronde de llamadas a ver que os parece...

un saludo
p

--- On Sun, 10/3/10, Pablo Molano <molanoromero en yahoo.com> wrote:

From: Pablo Molano <molanoromero en yahoo.com>
Subject: Re: [Extensiobcn] reflexió + proposta de convocatòria per veure'ns abans del 14 d'octubre
To: "lista extensionbcn" <extensiobcn en pimienta.org>
Date: Sunday, October 3, 2010, 8:04 AM

Mira Jose lo unico que se pide es un espacio para que hablemos entre nosotras y podamos hacer una valoración de todo lo ocurrido...

se que para ti muchas cosas se hicieron mal, y que algunos incluso somos unos manipuladores o como te de la gana lllamarnos, pero es esencial explicar estas controversias entre todas, sobretodo después de este episodio historico en Barcelona.

Diras que estamos fuera de la realidad, pero yo creo que nunca hemos estado tan cerca de ella. Por eso se nos quiere criminalizar.

por eso es necesario reencontrarnos y decirnos esas cosas a la cara.

Particularmente no tengo miedo a aceptar responsabilidades si es necesario.

saludos 
p
Posdata: Yo apuesto por el jueves!!!
--- On Sat, 10/2/10, Jose Maria Rodriguez Gomez <josemaria_rod en hotmail.com> wrote:

From: Jose Maria Rodriguez Gomez <josemaria_rod en hotmail.com>
Subject: Re: [Extensiobcn] reflexió + proposta de convocatòria per veure'ns abans del 14 d'octubre
To: nuniseva en gmail.com, "Asamblea de Barcelona" <extensiobcn en pimienta.org>
Date: Saturday, October 2, 2010, 8:18 PM




Pues no, en mi opinión no tienes nada de razón, compañera o compañero Nuni.

 

Y habrá que decir con claridad no a la manipulación.

 

Habrá que realizar el debate el dia 14 en la plaza Osca o cuando sea si es que a algunos les/nos quedan ganas. Pero todo el mundo vió lo que ponían las pancartas que los okupas del Banesto pusieron en el edificio. Meter en el mismo saco a todos los políticos, no diferenciar entre la dirección de CCOO y UGT y las bases bajo su influencia, hablar de "Vaga social salvatge", como si estuvieramos en plena guerrilla y en visperas de la Insurrección.

 

Es decir, consignas al margen de la realidad y otras más graves que insultaban de hecho a todos los que tenemos ideas políticas y las defendemos de forma organizada. Encima un tal "Uno" contesta hablando de los "asesinatos" cometidos según él por los que defendemos la lucha unitaria y no somos unos fanáticos sectarios.

 

Con todo, me parece perfecto, todos tienen todo el derecho a defender sus ideas y llevarlas a la práctica aunque algunas sean ofensivas para muchos de nosotros, pero por favor, no pretendan manipularnos ni engañarnos miserablemente, ni pretendan utilizar un foro unitario para ponerlo a su servicio exclusivo. Porque al final, ello sólo va a demostrar que algunos supuestamente más antipartidos son los más partidistas, algunos supuestamente más "antiautoritarios" son los más autoritarios y algunos supuestamente más "libertarios" son los más dictadores. 

 

Creo que la Asamblea de Barcelona no debe girar alrededor de la desesperación de unos cuantos, sino del Movimiento Obrero, de los trabajadores que sufren la explotación y son conscientes de la necesidad de la organización y de la lucha unitaria porque están acostumbrados a convivir y luchar juntos. Los sindicatos alternativos de clase que participan en la Asamblea de Barcelona, y que realmente deseen la lucha unitaria, debieran tomar el timón de la Asamblea de Barcelona y abrir entre todos ellos un proceso hacia la unidad a la larga total. Si realmente se quiere que esto tenga futuro. 

 

Jose Maria  
 


Date: Sat, 2 Oct 2010 18:10:29 +0200
From: nuniseva en gmail.com
To: extensiobcn en pimienta.org
Subject: [Extensiobcn] reflexió + proposta de convocatòria per veure'ns abans del 14 d'octubre


Hola companys i companyes que participeu en l’Assemblea de Barcelona (no sé qui hi ha en aquesta llista...suposo que algú de cada lloc...)

 
Us escric aquest mail per contestar algunes de les preguntes que us esteu fent segur i plantejar un dia per quedar les que hem anat seguint tot el procés per fer una valoració conjunta del que ha succeït.


Alguns punts:


1.- Per què Moviment del 25? Perquè no es va consensuar fer-ho com a Assemblea de Barcelona, si no que l’Assemblea de Barcelona recolzava l’acte de difusió previ a la vaga general. Fa prop d’un any que companyes ho estàvem parlant amb gent representativa de cada organització, tant a la Campanya Que la Crisi la paguin els rics, com en la Campanya contra l’Europa del Capital, com en l’Assemblea de Barcelona. Per seguretat no es podia dir algunes coses, però totes sabíem que faríem una acció que faria cladejar l’ambient i que es respirés més l’ambient de Vaga General i que il·lusionés a tota aquella gent que no s’ho sentia propi, que deia que això era fer el joc  a UGT i CCOO i no veien que era per dignitat de les classes populars que s’havia de fer. Havíem de posar-hi un nom, per donar-li força i tot i que algunes volíem
 posar-hi seu
 de l’Assemblea de Barcelona, la incapacitat per guanyar el debat va fer que no ho poguéssim fer.


2.- Què significa l’acció de reapropiació del Banc de Descrèdit? Les dinamitzadores, organitzadores o com li volgueu dir que van provocar aquesta ocupació tenien molt clar 2 objectius: 
                - donar visibilitat i reforçar a l’Assemblea de Barcelona: autoorganització als barris, universitat i centres de treball à mapa penjat de tot Barcelona amb els comitès de barris, etc; difusió del piquet unitari de les 12h (ja que els mitjans fins aquell moment no ens havien contemplat com a agent actiu a Barcelona), participació de part de la gent del Moviment del 25 als piquets dels barris, escenificació de la Barcelona que no està pel pacte social i vol anar més enllà d’una parada.
                - Obrir un espai polític i social per aquella gent que es troba sola, que no té espai on trobar-se, on conèixer altres com ella, o no està organitzada.


3.- Per què es fa una trobada el 2 d’octubre, sense consultar-ho a l’Assemblea de Barcelona ?
Matissar que la gent que hem estat en el procés des del primer dia no volíem fer aquesta trobada el 2, però molta de la gent  nova si que expressava aquesta necessitat. Els “vells” (per entendre’ns) no volíem fer-ho i en el seu lloc volíem parlar amb algunes de les cares visibles de l’Assemblea de Barcelona, vàrem remarcar la necessitat de parlar-ho amb els companys i companyes que havíem treballat colze a colze perquè la vaga fos un punt d’inflexió i de començar a treballar des de la base (al barri, al centre de treball o de formació) amb l’objectiu de fer créixer l’Assemblea de Barcelona i poder a mig i llarg termini canviar cosetes de la nostra realitat. PERÒ, la gent “nova” que ha aparescut a partir del 25 de setembre tenia la necessitat de retrobar-se, de parlar de com havia viscut la jornada, de parlar de com continuar els
 tallers/activitats/grups d’autoorganització que es van plantejar durant els 3dies d’ocupació. Necessitaven trobar-se un altre cop per encaixar-ho tot,i què fer després de la vaga. Per no perdre les prop de 400 persones noves, que no saben trobar-nos (nosaltres som grups més o menys coordinats i cohesionat que sabem com trobar-nos).


4.- Quin és l’objectiu d’aquest 2 d’octubre? Evidenciar que som gent amb idees polítiques de transformació social i trencar amb la criminalització que s’ha fet de l’ocupació del Banc. A mi personalment em sap molt greu que algunes us pogueu creure els mitjans de desinformació (no hi va haver cap detenció, tot el muntatge policial i mediàtic cau pel seu propi pes, etc, bé tampoc penso que ens hàgim de justificar…) . El que si que ens ha passat és que la gent estava enrabiada i cadascú ho ha canalitzat a la seva manera. No soc ningú per jutjar què està bé i què està malament. A mi un mosso em va demanar, al piquet del barri on vaig estar al matí ,si era la responsable i vaig dir-li que totes érem responsables. I no passa res si els fets ens han superat. Que els piquets als barris fossin un èxit, que el piquet unitari també ho fos són
 efectes del
 treball que hem anat fent totes juntes. I no voldria que per culpa de la falta de comunicació interna això acabi malament. Per mi tot just comença i amb la força que hem gestat ara més que mai hem d’estar unides perquè hem vist com les manifestacions dels diferents sindicats que estan a l’Assemblea de Barcelona han crescut, que els comitès de vaga han fet una feina increïble i que ara cal consolidar-los per fer de l’autoorganització en alguns barris un embrió real i no puntual. I anar als comitès de treball que han estat canyeros en aquesta vaga i explicar-los el projecte i que s’afegeixin a l’Assemblea de Barcelona. 
Però a tota la gent “nova” els hi faltava una trobada després de la vaga del 29s a l’espai però els dolents no els hi han deixat, perquè el projecte d’una altra Barcelona cada vegada té més activistes i ‘simpatitzants’.


5.- Per què no us hem convocat? Fins avui no he pogut assentar-me a pensar com us sentirieu totes les persones, organitzacions, etc que formeu part de l’Assemblea de Barcelona. I he pensat que algunes us podieu sentir malament perquè no ens hem comunicat amb vosaltres. He de dir: ha estat una cagada, per part de les 2 persones que més estàvem en la connexió de tot això, no veure’ns aquest passat dijous o divendres. El cansament i la successió d’esdeveniments m’ha guanyat. Però de veritat que no s’ha fet perquè estàvem exhaustes, ferides físicament o emocionalment, pendents de les detingudes, informant a través de mitjans alternatius, etc. 



Per això volia temptejar què us semblaria fer una reunió el pròxim dimarts, dimecres o dijous? El dia que creieu convenient de la setmana que entrem. Per veure’ns les cares, per valorar com ha anat tot, per soldar els ponts de comunicació i per veure si totes hem fet la feina perquè l’Assemblea de Barcelona segueixi creixent com ha passat fins ara i que el 14 d’octubre torni a ser un subidón! El camí l’estem fent molt bé, ara falta llimar cosetes….
 
Ho sento per la xapa, però necessitava expressar-me així.
Salut!
Nuni, de la Rimaia
 
_______________________________________________ Extensiobcn mailing list Extensiobcn en pimienta.org https://listas.pimienta.org/listinfo/extensiobcn 		 	   		  

-----Inline Attachment Follows-----

_______________________________________________
Extensiobcn mailing list
Extensiobcn en pimienta.org
https://listas.pimienta.org/listinfo/extensiobcn



      
-----Inline Attachment Follows-----

_______________________________________________
Extensiobcn mailing list
Extensiobcn en pimienta.org
https://listas.pimienta.org/listinfo/extensiobcn









      


      
------------ próxima parte ------------
Se ha borrado un adjunto en formato HTML...
URL: <http://llistes.moviments.net/pipermail/no65hores/attachments/20101003/a3218aa6/attachment-0001.htm>


More information about the No65hores mailing list