[Semestre-UE/LaCrisi-paguinElsRics] Propostes feministes per a l'1 de maig i per a juny

CARMENMURIAS en telefonica.net CARMENMURIAS en telefonica.net
Jue Abr 22 08:58:56 CEST 2010

Companyes i companys ,
Us envio la nota que ja vaig enviar ahir a les companyes per al debat d'avui de continguts . Gracies

Estimades ,
Faig dues acotacions crec que importants al teu escrit Sandra . La primera és sobre el títol de la taula proposada per la MMD . Crec recordar que el tema de passar els drets humans al títol estava lligat a la proposta de treure de la taula dels drets els drets humans , proposta que jo no compartia per cert. Si aquesta proposta no es fa , cosa que em sembla bé , i continua la taula dels drets com estava , es a dir , incloent el tema dels drets humans , no veig bé que figuri a la taula de "dones" en primer lloc perquè s'ha de tractar a l'altra i en segón lloc perquè és reducionista , els conflictes no només afecten als DDHH de les dones sinó a la vida sencera.

La segona es refereix a la proposta de la dona kurda . Jo penso , em puc equivocar , que es proposava per la taula primera , junt a les dones vasques . Si no fos així , estaria millor a la taula de  dones i conflictes , que no a la de lluites actuals d'aqui en la que s'havia dit el tema de l'avortament i també el tema trans.
Espero , si teniu temps , les vostres opinions . Crec que l'altre dia no vam tenir present algunes dades de temps i espais . Podem parlar per telèfon el meu és 606631626.
Petons per a totes
Carme

----Mensaje original----
De: sandraezquerra en hotmail.com
Fecha: 21/04/2010 0:28
Para: <no65hores en llistes.moviments.net>
Asunto: [Semestre-UE/LaCrisi-paguinElsRics] Propostes feministes per a l'1 de maig i per a juny

-->Companys,

Us envio unes línies amb el que es va parlar el dijous passat a la primera reunió que es va fer sobre la creació d'una campanya unitària contra l'Europa del patriarcat i el capital. Vam passar la major part del temps parlant de la configuració de les taules de la contracimera i de la manifestació de l'1 de maig. A sota us passo les propostes que es van fer.

De cara a l'1 de maig, es va proposar que hi hagués una intervenció d'una dona durant els parlaments a la mani sobre l'efecte de la crisi sobre les dones. Es va trobar molt important que en un dia com l'1 de maig es visibilitzin els efectes de gènere que la crisis està tenint (aixi com del capitalisme en general) per visibilitzar la perspectiva feminista que la lluita de totes i tots ha de tenir. Jo no podré venir a la reunió de la comissió d'aquest dijous, però faig la trasllado la proposta via email per a que ho tracteu i, esperem, doneu el vist-i-plau.

De cara a la contracimera de Juny, com crec que ja es va informar a la Comissió de Continguts, es va proposar convertir la taula de Dona en una anomenada "Drets humans de les dones i conflictes a la Mediterrània". Les ponents per aquesta taula serien  la Nassera Dutour, una dona palestina i una dona els balkans.

També es va proposar fer una taula anomenada "Lluites feministes actuals a la Mediterrània". Per aquesta es va proposar portar una dona kurda, gent de lluites locals pel tema de l'avortament, però queda pendent de concretar-se més.

A banda d'això, es va estar d'acord en la necessitat d'incorporar dones i anàlisi feminista a la resta de taules ja constituïdes. Es van fer les propostes concretes de portar una dona kurda i /o algú de Bilgune Feminista per la taula d'autodeterminació i alguna dona de Mujeres Palante per a la taula de drets socials i laborals.  També s'haurà de concretar més i veure com està ara mateix la configuració de les taules.

Salut i fins aviat!
Sandra

The New Busy is not the old busy. Search, chat and e-mail from your inbox. Get started.