[No65hores] Petit documental noalas65horas

Secretari de Moviment Obrer de JC mov.obrer en jovescomunistes.cat
Jue Oct 30 16:44:37 CET 2008

Hola a tots i totes

Estic d'acord amb la afirmació de la companya quan diu "*La jornada de 65
hores pel mateix salari, pretén iniciar un procés per uniformitzar els
costos laborals arreu del món, començant per les persones més joves, les que
estiguin a l'atur i les novingudes als països rics*."
Pero tinc matissos respecte a l'afirmacio"Les treballadores/ors dels països
rics, a curt i mig termini, no podem forçar la millora de les condicions de
treball als països pobres. Des del meu punt de vista, *la única cosa que
podem fer és treballar pel desenvolupament local*:"

Estic d'acord amb la dificultat que se'ns presenta, peró es el moviment qui
aprén de l'experienca i es aquest mateix qui al final haurá de treure les
conclusions necessàries, es a dir, no podem caure amb el paternalisme
sindical del nord sobre els paisos pobres i dir que no podrem canviar allà
les seves condicions, si bé, podria semblar que es aixií m'agradaria
puntualitzar que el moviment sindical del SUD que ha superat l'etapa
d'imperialisme i paternalisme sindical del sindicats del Nord, ja que ara sí
que compten a l'economia política global del treball la CUT (central
sindical del Brasil), la FOSATU (Sudàfrica), la KCTU (sindicats de Corea),
la SEWA (Índia) .......etc.són exemples de la nova classe obrera forjada
durant els 80 i 90. Aquesta s'ha organitzat i ha generat una nova forma de
sindicalisme, el sindicalisme social, en oposició a l'economicisme de la
"lliure negociació col·lectiva" del Nord. Aquest nou sindicalisme té en
compte el sector informal fent seves qüestions socials i col·laborant
activament amb grups comunitaris, organitzacions de dones, moviments de
drets humans, etc. El sindicalisme social també s'ha tornat cap a la lluita
política per imposar la democràcia davant l'ordre polític repressiu.
El que vui dir amb tota aquesta parrafada es que no ens hem de considerar
sempre la vanguardia del moviment internacional, el que hem de fer es ajudar
desde aqui, obrint tots els fronts possibles a la oligarquia que domina els
negocis internacionals, la millor ajuda es la nostra lluita tant a nivell
local com a nivell internacional.
Perque prioritzar només les lluites locals,?? perque no acompassar les dues
coses
No es tracta que l'activitat obrera es torni global simplement; l'activitat
obrera local i global no han de ser excloents, han de tenir una relació
dialèctica. Una manera de fer‐se global és vincular les lluites locals. Per
exemple, campanyes contra empreses transnacionals centrades en una
localitat, poden resultar efectives si aquestes lluites locals tenen com a
blanc parts fonamentals del funcionament global de les empreses en
qüestió...i tenim extensos exemples..

En tot cas ha arribat l'hora de la practica, ha arribat l'hora de la
mobilització.
salut

El 30 / octubre / 2008 12:34, Montserrat Llobet <mllobet5 en xtec.net> ha
escrit:

Mohamed Mohamed
Secretari de Moviment Obre
mov.obrer arroba jovescomunistes.cat