[Interxarxes] filosofia dels mercats

Clàudia Manyà claudiamanya a gmail.com
dij mar 1 18:07:53 CET 2012

Hola! Estic una mica desconnectada però segueixo per aquí...

Diumenge passat vaig estar al mercat de Trocasec i em vaig trobar una
pràctica perversa que sembla ser que s’està estenent als mercats. Hi ha gent
que enlloc de buscar l’intercanvi, fer anar el cervell per trobar maneres
imaginatives de resoldre la necessitat de l’altre o de fer-lo feliç, quan
algú vol alguna cosa seva directament li diu: compra’m un suc, o un mango, o
un kg de mandarines...

Em vaig dedicar amb més o menys sort a predicar la filosofia de
l’intercanvi, que aquesta pràctica traeix perquè vulnera l’única norma que
hi ha als mercats (no fer servir diners... perquè es tracta que ningú faci
servir diners, no només tu). Explicant que lo maco és resoldre les
necessitats, posar-se al lloc de l’altre, fer amistats, que es pot quedar un
altre dia per completar l’intercanvi amb serveis... Les respostes anaven des
del “com que a mi m’ho han fet jo ho faig, pensava que això es feia i no
sabia que no estava ben fet”, al “és un acord lliure entre les parts, què
més dóna? Si jo només vull un suc i l’altre està disposat a comprar-me’l..
què passa?!

Vem estar comentant amb la gent de Trocasec el tema i vem compartir que el
que passa és que hi ha professionals de l’intercanvi (que estan a tots els
nostres mercats) que estan implementant aquesta manera de fer.. i per tant,
infectant d’egoisme i individualisme els mercats. I no és precisament gent a
qui li falti menjar...

Havíem pensat fer alguna cosa conjuntament des d’Interxarxes per difondre la
filosofia de l’intercanvi i explicar que aquesta pràctica no és benvinguda
(o inclús permesa).

Què us sembla? Compartiu aquest problema? I la nostra visió?

Jo havia pensat en poder fer un text i fer-lo córrer per les nostres xarxes,
recordant com volem que funcionin els mercats i quins valors volem que ens
impregnin i quins no... vaig de cul, si algú en té ganes pot començar-lo i
el revisem entre totes, si no, quan tingui un moment començo jo.

Es dóna el fet que és la mateixa gent que ve amb to exigent a l’organització
i que es mostren rígides i intolerants quan s’els demana compartir.

Espero les vostres respostes amb il.lusió.

Fins aviat,

Clàudia