[Interxarxes] Informe situació a dia d'avui Fòrum Social Català

Mª Reyes Hernández mreyes.hrnndz a gmail.com
diu abr 1 15:48:05 CEST 2012

Hola a tothom!

1) Donat que tenia a sobre la data límit d'enviament i ningú havia votat,
em vaig llançar a la piscina i vaig enviar aquesta:
http://fscat.blog.pangea.org/presentacio-del-forum-social-catala/proces-fscat2012/consulta-les-propostes/

Títol: Saviesa col·lectiva: Fem créixer les Xarxes d'Intercanvi!!

Taller informatiu i participatiu:
- Primera part (45 min): Concepte. filosofia i tipologia de Xarxes.
Presentació en format vídeo. Debat.
- Descans 30 minuts per tal de fomentar les interaccions espontànies.
- 2ª Part (45 min): Breus reportatges sobre els tres tipus de xarxes.
Treball en grups segons l'interès de cada participant. Posada en comú i
conclusions.

No patiu si no hi esteu d'acord... continueu llegint...

2) Ahir dissabte el matí vam fer la última reunió de Metodologia del FSC.

No patiu si no esteu d'acord amb la meva proposta perquè els esdeveniments
han superat totes les previsions del Fòrum. Suposo que aquests dies rebreu
al correu-e d'intercanvis.net la info oficial que us avanço provisionalment
avui. Tot i que ahir vam consensuar els continguts i el calendari de les
tres jornades de treball sempre poder donar-se algun canvi d'última hora,
bàsicament per problemes logístics o tècnics.

3) Dades oficials:

Adhesions: Quasi 130 col·lectius. Recomano veure la llista al final del
formulari d'aquesta pàgina
http://fscat.blog.pangea.org/presentacio-del-forum-social-catala/adhesions-2012/
Propostes: 87 Feu una ullada! Es poden veure i ordenar per nom o tema aquí:
http://fscat.blog.pangea.org/presentacio-del-forum-social-catala/proces-fscat2012/consulta-les-propostes/

4) "TIMING"

S'havien previst 3 dissabtes d'abril per a la presentació i debat de les
propostes. L'èxit ha desbordat aquest calendari i s'ha fet el que s'ha
pogut (dono fe de la bona voluntat i la feinada que han fet els/les
organitzadores).

No hi ha presentacions simultànies. Tothom podrà assistir a totes si vol.

HORARI DISSABTES 14, 21 i 28 d'abril:  09.30-14 i 16-20 h. MATÍ:
presentació de les propostes. Calculeu uns 5-7 minuts (màxim) per proposta.
Recomanaran fer-ho amb una presentació Power Point d'unes 5-6
diapositives). TARDA: Debats grupals.

Dissabte 14 abril. Eixos: Drets Públics. Drets ecològics. Es presenten 31
propostes (ara una mica d'spam: Entre elles, la Plataforma Aturem
Eurovegas. Esteu convidats! També la Eva de Trocasec :-))

DISSABTE 21 abril: Eix: DRETS ECONÒMICS **********************************
 AQUESTA ÉS LA NOSTRA DATA !!!!! Es presenten 27 propostes

Dissabte 28 abril: Eixos: Cultura i Pau, Drets Culturals, Drets Socials. Es
presenten 31 propostes.

5) LA MEVA NOVA PROPOSTA. Com veieu, tota la planificació s'ha anat a
norris. Genial, perquè s'han apuntat molts col·lectius ja consolidats però
també moltes iniciatives noves i reivindicatives.

Al matí, la presentació l'hauria de fer algú acostumat a sintetitzar i
transmetre les idees amb paraules entenedores: Xavi de P tens el meu vot.
El Power Point es podria preparar en base a la seva xerrada del CCCB. Ja
m'ho direu si voleu que faci un esborrany...
A la tarda, crec que seria important que hi hagués més gent de cada tipus
de xarxa per si de cas hi ha persones o col·lectius interessats en algun
tema concret.

6) ASSEMBLEA FINAL: 5 i 6 de maig. Presentació de les conclusions,
sinèrgies aconseguides i propostes més recolzades (es lliurarà un formulari
a cada participant/assistent per tal que escolli les 3 que es "compromet" a
recolzar)

7) AGENDA FSC. Aquest és un tema apart. Si volem presentar tallers
informatius específics més llargs podem fer la proposta i la inclouran a
l'Agenda del 2012.

8) TEMA VOLUNTARIAT.

No hem pagat quota. Suposo que demanaran col·laboració per a aquests dies
d'abril i maig. Proposo presentar'ls-hi un total de sis voluntaris/es cada
un d'aquests 5 dies. No ha de ser la mateixa gent sempre, per descomptat!
Jo sí hi seré, per motius evidents, hi estic molt implicada personalment.
Seria qüestió de trobar-ne cinc més.

9) LES NOSTRES POSSIBLES SINÈRGIES.

Propostes agrupades en el mateix/similar "bloc" que el nostre (veure
detalls
http://fscat.blog.pangea.org/presentacio-del-forum-social-catala/proces-fscat2012/consulta-les-propostes/

Entre parèntesi etiqueta interna "adjudicada" com a subdivisió dels drets
econòmics (no era gens fàcil!!)

16) Saviesa col·lectiva: Fem créixer les Xarxes d'Intercanvi!!
 (cooperativisme)
17) Habitatge social cooperatiu    (cooperativisme)
18) 1ª Fira d’Economia Solidària de Catalunya   (economia solidària)
19) Cooperatives. empreses d’avantguarda    (economia solidària)
20) Creació d’un mercat social a Catalunya  (economia solidària)
21) Moneda local/social en Barcelona   (economia solidària)
22) El segell de Balanç Social com a pràctica d'ètica socio econòmica
  (economia solidària)
67) Joana Conill presenta un documental d'alternatives econòmiques i
culturals que nosaltres coneixem molt bé! :-)) "Homenatge a Catalunya II"

Si ho considereu convenient, podríem contactar amb aquests col·lectius
abans de la data de la presentació 21 d'abril.

10) PROPERA REUNIÓ INTERXARXES 14 d'abril.

Coincideix el dia 14 amb la primera jornada de presentació de propostes,
així doncs, jo no hi podré anar.
No sé si amb tot el que us he explicat teniu suficient informació per
prendre decisions sobre els aspectes que he apuntat: com fem la presentació
(recordeu Power Point!!)i planifiquem el possible debat/s de la tarda,
voluntariat, actes específics durant l'any per a l'Agenda que volem
comunicar al FSC 2012, possibilitat de contactar amb els promotors d'alguna
proposta concreta que ens interessi abans de la data... Per protecció de
dades (també hi ha propostes personals) els e-mails de contacte no figuren
a cap proposta.
En tot cas, anireu rebent la info oficial per correu-e.
Si creieu que puc fer res més des de dins l'organització escriviu-me,
truqueu-me 649 180 088 o si ho considereu convenient, ens trobem algun dia.

Una abraçada.
Reyes
Castelldefels