[energiadecreixent] Avui tertulia sobre noviolencia de l'Entesa pel decreixement al Parc de la Ciutadella

alex alexmb13agmail.com
Dme Jul 21 04:24:34 CEST 2010

Bones,

Us faig a mans un  document que he preparat amb una selecció de textos del
pensament de Gandhi sobre la noviolencia.

Crec que amb aquestes quatre pàgines hi ha de sobres per plantejar el debat.
Em sap greu enviar-ho tant tard, però he estat molt ocupat últimament. Estic
segur que encara que feu una lectura ràpida i/o en diagonal se us acudiran
moltes preguntes i qüestions per debatre, doncs em sembla  que és fàcil
extrapolar el pensament de Gandhi a les lluites actuals. He seleccionat
textos que no són els més coneguts de Gandhi i el que ell entenia per la
actitut i la lluita noviolenta.

També adjunto un document més práctic, de deu pàgines amb una llista de 197
métodes d'acció noviolenta, del qual es poden extreure molts exemples de
formes de lluita que fa temps que es fan arreu i també alguns que encara ara
són bastant nous a casa nostra.

Espero que disfruteu tant d'aquests documents com jo ho he fet. Ha estat un
auténtic plaer tornar-me a trobar fent aquestes lectures.

Ens veiem a la gespa del Parc de la Ciutadella a les 20h d'aquest vespre.

Al final, donat que ens han desallotjat de la 2ª i la 3ª seu de La Rimaia,
hem quedat on es va fer la última assemblea. Ens trobem al parterreque hi ha
sota les palmeres al costat del Passeig dels Tilers, baixant a ma esquerra
fins a la meitat d'aquesta via principal del parc, segur que ens trobarás si
busques un grup de gent llegint papers al bell mig del parc.

Petons i abraçades

Als que no puguin venir aprofito per dessitjar-vos un bon estiu, i
acomiadar-me fins el curs que ve.

àlex

Pax (:.) Gaïa 13
"El canvi que el planeta necessita comença per una mateixa"

PD Portaré unes 5 copies del primer document i una de l'altre, així que si
us voleu assegurar de tenir el text podrieu fer correr tinta de les vostres
impresores sobre fulls reutilitzats.