[energiadecreixent] Entrenem-nos i preparem-nos be per a seguir fent accions! Adjunt "Guia Antirrepresiva de la CGT: Drets i Llibertats per a la lluita social i sindical"

alex alexmb13agmail.com
Div Maig 22 20:50:22 CEST 2009

Hola a totes,

Em sembla que cal anar preparant-nos millor per a la nostra lluita per un
planeta en pau, més just i decreixentista; davant la repressió que ens
trobem en les accions solidaries i manifestacions varies com
identificacions, retencions, confiscacions, detencions, empresonaments, etc.
Per això, cal que estiguem preparats i conèixer millor els nostres drets,
per a seguir millor les nostres estratègies i tàctiques, fent-les més
sòlides i coherents.

Per tal d'aconseguir-ho crec que caldria plantejar-nos si a part
d'informar-nos (com amb el document que adjunto), comencem a dinamitzar
tallers d'entrenament per a la desobediència civil i l'acció directa no
violenta. Des d'una perspectiva socio-afectiva que generi més confiança (i
per tant menys por) i un espai de trobada físic, tant entre les persones que
formem els grups de treball (i/o grups d'afinitat), com amb altres grups i
moviments socials, i sobretot amb aquells que ja porten més temps treballant
en temes antirrepressius.

Salut i desobediència!
Desafiem al poder!

"El canvi que el planeta necessita comença per un mateix"
Pax (.:) Gaïa 13

Adjunt  "Guia Antirrepresiva de la CGT: Drets i Llibertats per a la lluita
social i sindical"

> http://barcelona.indymedia.org/newswire/display_any/371715

> Editada la "Guia Antirrepresiva de la CGT: Drets i Llibertats per a la
lluita social i sindical"
> dimecres, 06 maig 2009
> per Gabinet Jurídic Confederal
>

> Resum: Editada la "Guia Antirrepresiva de la CGT: Drets i Llibertats per a
la lluita social i sindical"

> Ja ha sortit la guia, amb una no desitjada demora, degut sobretot a
l’interès perquè sigui un instrument útil i actualitzat, atès que les
normatives i les circumstàncies socials han canviat ràpidament en els últims
mesos.

> La Guia Antirrepresiva de la CGT és un complet dossier amb uns continguts
que esperem us siguin aclaridors i d’utilitat davant els difícils temps que
vivim i per viure que ens esperen, sobretot davant l’evident criminalització
de qualsevol mobilització o acció, sigui sindical o social, en contra del
capitalisme institucionalitzat neoliberal que ens pretenen imposar els
governs venuts al capital i els seus fidels "sindicats" col·laboracionistes.

> Textos: Gabinet Jurídic Confederal
>
> Revisió i coordinació: Sª d’Acció Social / Sª de Jurídica / Àrea de
Formació de la CGT

> Il·lustracions: Alejandro Romera / Disseny: Belo7
>
> Continguts (breu resum de l’índex):
>
> - ACTUACIONS REPRESSIVES EN EL CARRER: La identificació - La retenció -
Registre personal o escorcoll - Confiscació.

> - DETENCIONS "ORDINÀRIES": Introducció - Supòsits de detenció - Què passa
durant el temps de detenció? - Consells pràctics en cas de detenció -
Registre de domicilis i locals.

> - LA LEGISLACIÓ ANTITERRORISTA: Introducció - A quí se li aplica? - Què
suposa l’aplicació de la legislació antiterrorista? - La tortura.

> - CONSELLS PRÀCTICS EN RELACIÓ AMB LA REPRESSIÓ: Preparació d’una acció -
Realització de concentracions i manifestacions - Què fer en cas de detenció
d’un/a company/a? - La videovigilancia

> - EL PROCÉS JUDICIAL: Estructura del procés penal - Altres processos
judicials: el judici de faltes - Els nostres drets en un procés penal -
Delictes dels quals habitualment ens intenten imputar - Què passa si ens
condemnen? - Podem nosaltres denunciar a la policia? - El procediment
administratiu sancionador.

> - LA PRIVACIÓ DE LLIBERTAT: Els centres de "internament" d’estrangers -
Els "centres de menors" - Les presons.

> http://www.cgt.org.es/IMG/pdf/Guia_Antirrepresiva_CGT1.pdf
>
> Indymedia Barcelona: http://barcelona.indymedia.org/

Más rápido, fácil, seguro y con lo que más te gusta de Windows Live, así es
el nuevo Internet Explorer 8 ¡Descárgatelo!
<http://ie8.msn.com/microsoft/internet-explorer-8/es-es/ie8.aspx>