[energiadecreixent] La Mafia médica

david bertran dbertranatelefonica.net
Dma Abr 21 22:23:49 CEST 2009

Unes altres propostes de qüestions a tractar:
- És alternativa una medicina que costa un ull de la cara anar a la consulta (la darrera vegada que vaig anar a l'homeopata per la meva filla petita em va costar 140 euros, i va arronsar el nas quan li vaig dir que atengués ja posats a la meva filla gran, perquè clar, m'estava estalviant uns altres 140 euros)
- Quina credibilitat i seguretat té una medicina que només es basa en el criteri d'autoritat del savi que la practica, sense al darrera mètode científic, ni publicacions que demostrin estadísticament res, ni base teòrica sòlida (sense esoterismes), ni anàlisi de possibles contraindicacions dels seus fàrmacs (a mi un nutricionista alternatiu em va donar uns medicaments ianquis que a Europa estan prohibits i que són una bomba d'omega3 que em van tenir 3 dies vomitant).
- Creieu que la seguretat social ha de pagar ioga, shiatsu, thai shi, o camasutra quan hi ha llistes d'espera de mesos per operacions importants que no poden esperar. És de debò tant prioritari?
- El problema de la manca d'atenció (manca de temps sobretot) que resolen les medicines alternatives en consultes que duren gairebé una hora on expliques la teva vida no és de fet un problema de les mancances del nostre sistema públic? Si les medicines alternatives fossin públiques, i el temps d'atenció es reduís a uns escassos 3 mn de mitjana, creieu que tindrien tants adeptes?
- Perquè no és més alternatiu defensar la medicina convencional (on tots són metges i personal sanitari amb estudis provats que han patit un concurs públic per optar a la plaça) universal i gratuïta, i els seus fàrmacs que siguin genèrics i gratuïts, que defensar la medicina alternativa carera i elitista, plena de falsos bruixots que ningú controla.
  ----- Original Message -----
  From: Marc Grifell Guàrdia
  To: energiadecreixentallistes.moviments.net
  Sent: Tuesday, April 21, 2009 8:46 PM
  Subject: Re: [energiadecreixent] La Mafia médica

  Doncs no estaria malament un debat de formació un dimecres!
  puc xerrar amb gent que està més posada en les teràpies alternatives... realment el tema dóna per a debat, no és un tema com la destrucció de l'amazones o la construcció d'una central nuclear en un parc natural en que tots estarem d'acord que són aberracions i insults a la raó i la terra.

  Algunes preguntes que poden afavorir el pre-debat podrien ser:
  - És ètic consumir un fàrmac a una multinacional que experimenta amb humans i animals (els segons els mata ja en massa, els primers són bastant encoberts i no està tant clar)?
  - Què representa a nivell social el nostre sistema de salut privatitzat i depenent de la indústria farmacèutica? Que el govern gasit 20.000€ en la produccio de màquines i fàrmacs per allargar la vida pròpia és lícit?
  - Poden les teràpies alternatives curar un càncer, la sida o un traumatisme cranial?
  - Ens podem fiar de la validesa de les teràpies alternatives?
  - Totes les teràpies alternatives són igual d'alternatives? Quina diferència hi ha a comprar aspirina a bayer o homeopatia a la multinacional homeòpata de la que desconec el nom?
  - Com ho hem de fer per aconseguir la sobirania de la nostra salut? On s'aprén? està guai, però quan em poso xungo de debó?

  bueno, són les que se'm ha acudit ara en 5 minutets però crec que tenen xixa. En tot cas pel debat m'ho prepararia una miqueta més.

  Doncs bueno, ja em direu alguna cosa, arreveure!

  Salut!

  Marc.