[energiadecreixent] Impulsant un grup local al meu poble

Eduard Folch eduard.folchagmail.com
Dma Abr 21 14:47:01 CEST 2009

Hola!!

Amb la primavera que la sang altera, m'han entrat unes ganes enormes
d'embarcar-me en la creació d'un grup local a Castellbell i el Vilar. És
un poble d'uns 4.000 habitants, peculiar històricament i geogràficament.
M'agradaria començar-lo bé amb un procés de coneixença i a poc a poc amb
les persones interessades. Partint de que és un poble amb poca activitat
de moviments socials (per no dir nul·la), crec que pot servir com a punt
de partida i un experiment per remoure el poble i fer un seguiment.

Inspirat a la vegada pel viatge de les Transition Towns i tenint en
compte algunes observacions d'aquest moviment anglosaxó, crec que és una
bona oportunitat per aportar dinàmiques de participació proactives per
posar en pràctica el decreixement. A la vegada ens pot servir a tots i a
totes per aprendre :)

Dit això, penso que el mes de maig és un bon moment. Més o menys tinc
pensat com començar a engrescar a la gent (ja hi ha 3 o 4 persones
interessades), com reunir-nos i posar en comú el que ens preocupa, veure
què podem aportar dins de les nostres possibilitats, trobar fils d'on
tirar, etc etc. És possible que comencem amb alguna projecció a la
terrassa de casa i portem endavant una dinàmica de grup per debatir i
connectar-nos.

M'agradaria compartir amb vosaltres aquesta experiència. També estaria
bé que algú m'acompanyés durant aquest dia (encara sense definir) per
explicar d'una forma amena el decreixement i les intencions de la xarxa.
A qui li agradaria? Tinc lloc per dormir a casa i el jalu està assegurat.

No sé com anirà el tema... la qüestió és provar-ho. Si val la pena o no
ja es veurà d'aquí un temps!

una abraçada!
edu