[energiadecreixent] carta de l'Enric

david bertran dbertranatelefonica.net
Div Abr 3 20:43:47 CEST 2009

CARTA DE L'ENRIC DURAN DES DE LA PRESÓ del COL·LECTIU CRISI, DE LA CAMPANYA PODEM VIURE SENSE CAPITALISME, DE LA XARXA PEL DECREIXEMENT, DE L'INFOESPAI I DE DIVERSOS ESPAIS AFINS

La meva detenció s'ha produït a correcuita en esdevenir conscients des de diversos estaments de poder de l'impacte que està tenint la publicació i la campanya PODEM VIURE SENSE CAPITALISME en vinculació al meu retorn públic.

Davant d'això cal tenir en compte que:

-                La primera prioritat ha de ser continuar organitzant-nos per tirar endavant tots els projectes i accions vinculats a la publicació i que cada col·lectiu esteu fent

-                La meva llibertat ha de ser una prioritat però després de l'anterior. La estratègia per aconseguir-la ha de ser adequada evitant l'excés de concentracions i manifestacions desgastants. A més, ha de generar sinèrgies amb d'altres col·lectius afins. Així aquesta campanya per la meva llibertat s'hauria de centrar en la cerca d'adhesions i posicionaments de persones i entitats de tots els àmbits públics (acadèmics, artístics, periodístics, polítics etc.).

M'imagino:

-                Una comissió de treball de caràcter pràctic, poques reunions i una activitat destinada a fer contactes

-                Un manifest vinculat al web podem.cat i al blog enricduran.cat amb un formulari per les adhesions

-                No sé si us arribarà a  temps aquest missatge, però m'imagino un manifest amb un contingut semblant a la carta que us faig arribar, on quedi clar que amb la meva llibertat es defensa la llibertat d'expressió i el debat lliure i seriós sobre el model de societat que volem (link). També la legitimitat de la insubmissió a la banca i al creixement (link) com a forma d'extendre aquest debat públic.

Així, la campanya per la meva llibertat pot ser alhora, una eina per extendre la crítica al model actual i les alternatives que proposem.

Dit això, fora de les persones que vulgueu dedicar-vos més a la campanya per la meva llibertat, és important que la resta (la majoria), us centreu en:

-                El contacte i coordinació amb tothom que es vulgui implicar a la campanya PODEM VIURE SENSE CAPITALISME!

-                Tirar endavant les xerrades i articles que ens demanin.

-                Posar en marxa alternatives

-                etc.

Tant bon punt sapigueu quines persones s'encarregaran de coordinar les tasques més importants de cada campanya, digueu-m'ho perquè puguem comunicar-nos per traslladar informació i idees.

Una abraçada molt gran a totes!

Enric Duran

20/03/09