[energiadecreixent] antinuclears

Alex Montón -Drogui- droguiagmail.com
Div Oct 31 09:52:08 CET 2008

Esta clar que la energia nuclear ha de ser "eliminada", i s'ha de trobar ja
una solucio per les tones i tones de combustible gastat que estaran
irradiant durant milers d'anys. Tot aixo s'ha de fer abans que la degradacio
de la societat ens porti a tirar aquest combustible en qualsevol lloc (com
ja es van llançar a les costes de Somalia), perque sigui lo mes barat. Aqui
trobareu el meu suport, i crec, de quasi tots els que formen part del
moviment del decreixement.

Jo el que critico de Greenpeace, i els seus informes (em vaig llegir el
primer sencer, el gran, i els altres els he mirat per sobre), es que tot i
que diuen que s'ha de reduir el consum energetic un 50%, acostumen a parlar
d'eficiencia energetica a base de millores tecnologiques, i d'estalvi, sense
especificar mai, que aquest estalvi, suposa reduccio de PIB, o reduccio del
creixement economic. Crec que els hi falta aquest punt d'atac directe al
motiu dels problemes, el creixement exponencial. El missatge que arriba a la
gent quan es parla d'estalvi, es de "apaga els llums quan no els fas
servir", i "comparteix cotxe per anar a treballar". I realment, aixo ajuda,
pero si l'ideal de societat, es l'any que ve tenir un cotxe mes gran, tenir
un "armario plancha", i mes i mes coses noves, no farem res.

Crec que tot i que sigui mes impopular, s'ha de dir ja a la gent, que
s'hauran de privar de moltes comoditats, si realment volem viure en un mon
net, segur, i just per tothom. En aquest sentit, crec que Ecologistas en
Accion, te moltes campanyes molt mes dirigides en aquest sentit com la de
"consume hasta morir".

I sobre el decreixement poblacional, s'ha d'anar amb compte amb com es
planteja la situacio a la gent. Primer, recordar que un Europeu consumeix 10
vegades mes que un Indi, aixi que un nen europeu compte com 10 dels seus
(per evitar fotrelis les culpes de tot al 3er mon). I jo crec, que si la
gent es conscient de quin impacte produeix el esser huma al planeta, quan la
gent ho interioritza, compren, que aixo de "crecer i multiplicaros", no te
cap sentit, i que l'ideal, es mantenir la poblacio, o reduirla en alguns
casos. Pero actualment aixo no es possible, per culpa del creixement
economic, que ens obliga a ser cada vegada mes, per tenir mes base per
agunatar el sistema i fer-lo creixer. Aixi com la por a no poder manternir
una poblacio envellida, per la qual crec que hi ha moltes solucions.

Alex

I sobre el teoric control de mails, Miguel, no se aquesta llista, pero hi ha
moltes, on el teu propi mail, no t'arriba al teu correu, o almenys a mi em
passa amb altres.