[energiadecreixent] una reflexió sobre nosaltres

Esteve López estevelopezagmail.com
Dij Jun 12 22:15:53 CEST 2008

Eugeni,

Assajo una segona resposta, una mica menys irònica. És natural que la gent
vulgui transparència.

M'extranya que ningú em demani a mi comptes de encara no sé ben bé què. No
m'encarrego dels comptes de cap grup i, encara tinc dubtes de que em sàpigui
encarregar prou bé dels comptes de casa.

Cal dir que quan tiro endavant alguna activitat, miro de ser molt auster i,
els pocs gastos que comporta, els pago de la meva butxaca. Més enllà d'això,
no està en la meva mà satisfer cap altra pregunta relacionada amb finances
de cap grup o col.lectiu.

Però sincerament em sorprèn que et preocupi més les finances d'un
austeríssim grup que realitza activitats que els fins que promou. T'haig de
dir que no comparteixo la teva fe en els diners com a mitjà per a explicar
el món i les intencions dels que en ell actúen. No se a tu, però a mi ningú
m'ha preguntat mai com ha de funcionar el sistema financer, la creació de
diners i les lleis que el fonamenten. Encara més, mai ningú m'ha resolt cap
dubte al respecte i tots els que he pogut resoldre ha estat investigant, i
molt. Explica'm d'on surten els calès de Enron, del Banc de Santander, o
dels estats mancats de participació i seguiré pensant el mateix d'ells. Tu
continua explicant-te el món a través dels diner i, a través d'ells tambe,
elimina les incerteses de circular per ell. Jo seguirè buscant altres vies
per explicar-me'l.

Salutacions.