[energiadecreixent] proposta de REDS

Ruben Suriñach Padilla rubensapangea.org
Dij Gen 17 19:36:48 CET 2008

Hola a tots i totes,

Una companya de RAI (la Naroa altre cop, que no para de currar-s'ho!) va
anar a una reunió amb REDS (Red Europea de Diàleg Social) perquè
organitzen dues fires d'un dia durant aquest primer semestre de l'any:
una 15 de març i l'altra 17 de maig, a cotxeres de sants.

Aquestes fires duren un dia i estan pensades per una temàtica bastant
concreta sempre relacionada amb la transformació social. Es veu que a la
reunió van dir que tenien la intenció de fer-ho sobre decreixement i la
naroa em va dir que ho transmetés a l'entesa. El format és el següent
(encara no és definitiu però vindria a ser una cosa així):
- 13h - 16h: Dinar coloqui.
- 16h - 19h: Xerrades/ Tallers
- 19h - 21h: Taula Rodona
- 21h - 23h: Cabaret/ Concert

La seva intenció és, pel que sembla, que el primer es centri en la
filosofia del decreixement, de manera que per la secció de xerrades/
tallers estariem parlant d'una cosa semblant al que es vol fer amb els
dos tallers de la marxa (temps de re-voltes); un més relacionat amb el
tema energia i l'altre amb economia alternativa. I per la taula rodona
es parlava de convidar a un "gurú" del decreixement (van parlar del
Latouche). Jo no tinc contacte amb aquest home i no sé la disponibilitat
que podria tenir, però així intuitivament em sembla que serà difícil, i
crec que seria bo localitzar en aquest camp també, que aquí tenim gent
molt capacitada de parlar del decreixement amb propietat!

Llavors, pel segon dia, al maig, sembla que es podria centrar en el
consum, ja que la Naroa va proposar l'obra de teatre "No et consumeixis"
feta en col·laboració entre el CRIC (Opcions) i el grup de teatre
"Xucrut", que es centra en la noció del temps i els estils de vida de la
societat de consum. Des sobres sabem que el qüestionament dels estils de
vida de la societat actual i la proposta de noves maneres de satisfer
les nostres necessitats sense haver de recórrer al mercat (o de fer-ho
amb la major serenor i consciència possible) és totalment sinèrgic amb
el decreixement (per no dir un element bàsic). A més l'obra de teatre
està pensada per fomentar el debat posteriorment, de manera que el
format seria bastant amè: teatre --> debat/taller --> conclusió-ponència
final--> i concert per descarregar tantes energies concentrades!!

Aquí teniu la proposta, si hi ha el consens pertinent per poder fer
alguna cosa de l'estil, entre la Naroa i jo podriem posar-nos en
contacte amb REDS i transmetre la proposta, espero respostes.

Abraçades,

Ruben