[energiadecreixent] revista ecología política

Esteve López estevelopezagmail.com
Dij Feb 21 17:46:23 CET 2008

Hola,

Alguns temes que podrien complementar aquest índex serien:

 Experiències passades i presents d'economies vernàcules en especial les que
desenvolupen la seva activitat econòmica en harmonia amb els ecosistemes que
els envolta. Inclús experiments de transició com les "trasition towns"

 El decreixement i l'agroecologia.

 Xares de troc i de monedes complementàries o alternatives, bancs
d'hores....

 La crítica a l'economia financiaritzada i al monetarisme.

 La crítica al desenvolupament sostenible com a coartada econòmica per
renovar un model caduc fent veure que quelcom canvia quan res no canvia.

 Altres temes més abstractes:

 Mite i economia

Mite i ciència

Mite i poder

L'importància de l'harmonia del mite amb l'ecologia.

 Poder i individualisme: Com destruir allò comú.

 Solidaritat social i coneixement cooperatiu per a una nova manera d'actuar.

 Epistemologia: com el localisme ens obliga a un coneixement
metiatitzat/manipulat i ens allunya del coneixemnt directe.

 Reflexions sobre poder i la seva genealogia: per què és tan difícil un
canvi?