[energiadecreixent] OCTAVETA MANI

enric enricamoviments.net
Div Nov 30 20:48:51 CET 2007

Hola de nou,

Són d'agraïr totes les intervencions, especialment de persones amb qui
habitualment no podem trobar-nos presencialment, però insisteixo en que
el debat a mi em sembla que no és si a l'entesa pel decreixement som
independentistes o no, si no que és: com ens comuniquem amb totes les
persones que sent independentistes i/o nacionalistes a Catalunya, no han
incorporat el punt de vista del decreixement?
Estem parlant de centenars de milers de persones, així que penso que no
és un tema trivial; molt més estratègic, que decidir si els centenars de
persones que ens estem coordinant fins ara al voltant del decreixement,
som independentistes o no.

Si l'objectiu fos fer una comunitat de mig miler de decreixentistes,
autàrquica en algun lloc apartat de la muntanya,
potser no caldria que convencèssim a ningú, però com que no és el cas,
sino el que més volem és transformar la societat, llavors hem de pensar
com ens comuniquem amb les persones d'aquesta societat que no pensen en
tot com nosaltres.

Una manifestació de desenes de milers de persones, que tot i estar molt
polititzada és sobre un tema que té molt a veure amb la insostenibilitat
del sistema és un espai de comunicació i per això una octaveta dirigida
a aquesta gent, ha de ser una octaveta per a comunicar-s'hi. Si només
expliquèssim les nostres idees, sense situar-nos en el context de la
manifestació, no ens estaríem comunicant.
Per això en el text, ens comuniquem amb un llenguatge apropiat a la
manifestació, per poder establir una conversa amb els receptors del text
i convidar-los a reflexionar en termes diferents del que estan habituats.

Així doncs, demà provarem això i a la propera reunió ho podem avaluar.

salut!
enric

En/na Robert ha escrit: