[energiadecreixent] OCTAVETA MANI

Revista Userda infoauserda.com
Div Nov 30 11:29:07 CET 2007

Decreixentistes,

1. Al sisè paràgraf hi ha la frase «però ara hem de crear posar les
bases per una Llei de la Independència Veritable», això de «crear

2. D'una altra banda, i pel que fa al que diu l'Ester, no crec que a
l'ocatveta hi hagi cap declaració expressament independentista,
encara que jo personalment estigui d'acord que Catalunya pugui
decrèixer d'Espanya. Encara que es parli de sobirania i d'una
Catalunya lliure (el mínim, crec, de què es pot parlar), no hi ha una
declaració expressament independentista. La resta d'arguments que fas
servir, bastant simplistes, per cert (separacionismes, odis), es
contradiuen amb qualsevol estratègia ecologista i, doncs,
decreixentista. Amb independència que el corrent decreixentista s'ha
de fer conéixer arreu (arreu, també, dels països catalans i no només
de Catalunya, que és una part de la nostra nació), és precisament des
de l'àmbit local (Catalunya) que cal començar; cal, de fet, decrèixer
d'Espanya, perquè mai no podrem decidir com volem viure si ens
continuen collant.

De fet, si es va comentar la qüestió i es va estar d'acord a la
reunió de què parles, a què ve ara tornar-hi a insistir? Crec que si
ja es va discutir i prendre les decisions pertinents, no cal que ara
es torni a obrir aquest debat. De fet, la manifestació de demà serà,
clarament, un clam per la independència i com a decreixentistes
catalans no hi podem faltar.

Xavier Borràs