[energiadecreixent] Pase de video a Solsona

Alex Montón -Drogui- drogui en gmail.com
Mie Jul 25 11:19:47 CEST 2007

Hola gent, m'he motivat i he conegut a la gent de "La fura" de Solsona que
es un casal que monten activitats. Els hi he proposat fer un pase del video
del Edgar i fer xerrada debat. Segurament ho farem el divendres 03 d'Agost
amb un sopar popular previ.

Si algu estara per aqui, pues guay, aixi m'acompanya. Us paso un article que
presumptament sortira a la revista local "Celsona" per tal de promocionar
l'acte. Podeu fer comentaris (feu-los). No se si retallaran o no, m'han dit
que unes 10 linies per presentar el que es fara.

Edu, em faria falta saber si hi ha algun model de cartell que poguem
utilitzar per modificarlo i penjarlo per solsona.

Article:

Torna l'estiu, augmenta el consum energetic al mon i el petroli torna a
escalar preus i ja frega el maxim de 80$ el barril i el gasoil ja ha passat
el preu psicologic d'1€ el litro.

Mentrestant, a Barcelona, experimenten el que seria una societat com
l'actual sense energia: kaos, por i impotencia.

La nostra forma de vida, depen totalment de l'energia abundant i barata.
Aixi doncs, lo logic, seria estalviar-la i utilitzarla per lo estrictament
necessari. Tanmateix, hauriem de ser conscients de les reserves i mes
concretament de la capacitat d'extraccio de petroli.

Queda petroli per 40 anys, ens malinformen a diari: sabent, que l'xtraccio
no es lineal, sino que quan s'ha extret el 50% del petroli recuperable d'un
pou, la produccio cau entre un 5-15% anual. Menys oferta, fa pujar el preu
de totes les energies i de tot el que es produeix amb energia, o
sigui, de tot.

Potser, el mes important es l'augment del preu dels aliments, doncs per cada
caloria que mengen s'han necessitat 10 en forma de combustibles fossils en
forma d'adobs, pesticides, reg, maquinaria, manipulacio, etc, pero sobretot
pel transport. Aixi doncs, un primer pas d'estalvi energetic, seria consumir
productes locals enlloc de portar-los de milers de kilometres enlla. Els
"experts" ens diuen que aixo no es bo per l'economia. Pero quan la seva
economia fa temps que ha oblidat les necessitats de la gent i de la natura,
aixo em reafirma en la meva postura.

La seva economia ignora als pobres. Si cada cop i ha menys recursos tant
energetics com naturals, i cada cop som mes gent, si nosaltres no baixem el
nostre nivell de consum i deslliguem la felicitat de la possesio de bens
materials, algu en el mon es quedara sense res.

Per tal d'informar-vos mes a fons, compartir dubtes i ideas, a La Fura, s'ha
organitzat un sopar popular amb pase de videos i debat posterior sobre
"Crisis energetica i decreixement" que sera moderat per l'Alex Monton membre
de l'Entesa pel decreixement.