[energiadecreixent] proposta tríptic

Stefano Puddu stefano en faino.com
Dom Feb 11 23:23:01 CET 2007

Hola a tothom,

us adjunto la proposta que he estat capaç de plantejar per al tríptic
de les jornades sobre decreixement.
Dir-vos en primer lloc que el divendres em va enganxar la grip de mala
manera i m'ha deixat sense energies i amb la inspiració sota zero.
No m'he vist capaç d'aventurar-me en el terreny de les il·lustracions o
d'altres opcions més creatives.
He estat buscant i mirant fotos i m'he decantat per uns cotxes plantats
al terra, amb uns nens que hi juguen al voltant o al damunt.
M'ha semblat interessant visualment, com a imatge, i sobretot com a
símbol.
L'interior, en canvi, l'he deixat purament de text, ja que hi havia
molt contingut i gairebé no hi cabia.
Els cossos, en alguns casos, són força petits, i si compliquem més la
cosa no es llegirà res.
Per tant: exterior visual i interior funcional.
Falta que agradi l'estil... Jo he fet el que he pogut.

També dir-vos que, mentre composava el tríptic, he fet la meva
aportació al contingut, especialment pel que fa el títol general de les
jornades.
He trobat a faltar, visualment, una referència clara a la paraula clau
de tot plegat: decreixement. Així, doncs, l'he afegida sense més.
Ja sé que a dins se'n parla a més no poder, però una persona que no sap
res de la moguda, el primer que ha de llegir quan li arriba a les mans
aquest tríptic ha de ser això.
També he proposat un petit canvi a la resta del títol, de la manera que
veureu.

Les cites inicials les he repartit a la portada i a la contraportada.
L'última no l'he posada: no tenia autor i, sobretot, em sembla molt poc
clara.
A la contra he deixat un petit espai per afegir col·laboradors; per
cert, no he rebut el logo de l'entitat de l'UB que ens permet tenir un
descompte en l'ús de les instal·lacions de la universitat.

També veureu que l'orientació del tríptic és horitzontal.
No em demaneu perquè: l'he imaginat així i així l'he fet.
Aquesta composició en un Din A-4 és una mica enrevessada i per això us
adjunto 2 pdf: el primer us ensenya l'imprès segons es va desplegant;
el segon és el muntatge pur i dur (cara i dors).

El pòster encara no l'he fet, per dues raons:
- primera, si em desmunteu la proposta, serà menys feina feta en va;
- segon, caldria decidir quins actes caldria incloure al cartell (tots?
alguns? quins?).
Tanmateix, no hauria de ser gaire complicat fer-ho.

Els colors... bé: què voleu que us digui?
He vist aquests. Els més obvis. Els més potents. Negre i vermell.
Abans havia pensat en un taronja i un morat, però amb aquest tipus
d'imatge no funcionen.
Així que he tirat pel dret. Per la senzillesa i la contundència.

Ara dispareu vosaltres.

Fins aviat,