[Energiadecreixent] I tant que això va akí!!!!

Hermann-Josef Müllers hermjm en tinet.org
Vie Abr 21 21:57:32 CEST 2006

En Daniel Gómez contestà a quelcom que havia escrit jo:

> Per al·lusions ;-)

    Hola, Dani i tothom,

em sembla perfecte que ho facis. De fet, d'això  ja  es  trac-
ta. ;-)

> Cal diferenciar entre el que es diu als fòrums de Crisis
> Energética i la postura d'AEREN.

Això resulta obvi. Suposo que tinc  aquesta  percepció  perquè
massa sovint al fòrum de Crisi Energètica llegeixo aportacions
d'en Pedro Prieto que em fan posar els cabells de punta.

Ho sento, però és la percepció que en trec.  És  la  percepció
d'"apaga i vámonos".

I no sóc l'únic al que li passa.

I no crec que això sigui gaire positiu.

Suposo que resulta difícil distingir entre les opinions perso-
nals d'algú amb un pes específic dins d'AEREN i la posició  de
la pròpia associació.

Fins i tot m'he trobat gent que m'ha dit que  això  del  zènit
del petroli és "un muntatge de la indústria del carbó, la qual
vol que el carbó torni a tenir més protagonisme"!!!! =:-O

> En tot cas, no crec que ningú critiqui "per se" les
> renovables a la web, en tot cas som escèptics respecte a les
> seves possibilitats de substitució del consum d’energies
> fòssils.

Qui no sap que amb les energies renovables els consums actuals
són impossibles de cobrir, és que no està  informat  sobre  el
tema.

> Com bé diu el Hermann, les renovables NO són la solució
> màgica que molts esperen, sense canvi de model, poca cosa
> faran.

En això coincidim totalment.

> Dit això, des d'AEREN recolzem l'us de les renovables, però
> deixant clar que els nostres problemes energètics no es
> solucionen només posant més molins o més plaques solars.

I en això tornem a coincidir totalment.

> Sempre podem millorar la nostra comunicació, però no veig
> perquè hem de canviar de postura, de fet estem d'acord!
>
> Pot ser és una mica dur veure criticades les energies
> renovables, però penso que aquestes critiques són molt
> útils, doncs ajuden a descobrir el que hi ha de veritat i
> el que hi ha de propaganda.

Les crítiques crec que són necessàries. A més, crec que resul-
ta imprescindible tenir en compte la Taxa de Retorn  Energètic
(TRE o EROI en anglès), que és ignorada sistemàticament.

Ara, dit això, falta una visió més positiva, encara que aques-
ta només pugui solucionar una part del problema,  però  sempre
valdrà més això que res!!!!

No sé si m'explico. :-?

M'agradaria posar exemples  concrets,  però  ara  no  em  vull
allargar i prefereixo deixar-ho per a un altre moment.

> (Veure l'ultim informe de Greenpeace).

No l'he vist. Ja miraré si el trobo a la  web  de  Greenpeace,
encara que tampoc estaria de més que ens  passis  l'adreça  on
trobar-lo.

Per cert, en Dani em contestava en  forma  d'e-mail  personal,
quan entenc que era un e-mail adreçat a la llista,  per  tant,
no he retallat res del que em deia.

Enric, el problema és que a l'hora de respondre un mail de  la
llista, la resposta va automàticament a la  persona  que  l'ha
enviat i no a la llista.

Això és degut al fet que a la capçalera de l'e-mail  falta  el

A les llistes de Reb-sol passa el mateix.

Enric, ho pots arreglar això, si us plau????

Si no fos possible, aneu  alerta  a  l'hora  de  contestar  un
e-mail, si l'adreceu a la llista o si ho feu en privat!!!!

                                    Que vagi bé tot. Adéu
                                            Hermann

La introducció massiva de la telefonia mòbil,
sense tenir en compte els riscos
per a la salut de les persones que representa,
és una irresponsabilitat.