[Energiadecreixent] CiMA, Rob Newman, Repsol...

Daniel Gómez Cañete santaferino en telefonica.net
Vie Abr 21 10:55:01 CEST 2006

Tal i com vam quedar a la trobada d’ahir a l’infoespai, us faig arribar
algunes referències de coses que vaig comentar.

En primer lloc, el resum de la jornada de CiMA Energía y sociedad: los
debates sobre el agotamiento del petróleo y el "decrecimiento sostenible",
publicat a Crisis Energética:
http://www.crisisenergetica.org/staticpages/index.php?page=20060411095953603
Trobareu un comentari de cada ponència, a més d’enllaços directes als PDFs
de les presentacions. En particular, si només heu de llegir una, us recomano
la ponència de Vicente Manzano, psicòleg de la Universidad de Sevilla
(http://axtom.modwest.com/cima/ficpdf/agend060331h.pdf), plena de bones
idees i conceptes per a l’activisme en relació al decreixement.

També vaig comentar que havia vist en un vídeo l’actuació d’un còmic i
agitador cultural anglès, Rob Newman (http://www.robnewman.com/index.html).
L’espectacle es diu “History of Oil”, i és un muntatge multimèdia (amb dos
esforçats ciclistes que mentre dura l’obra pedalen per fer funcionar els
monitors de televisió que hi ha a l’escenari). He pujat al servidor de
Crisis Energètica el vídeo de l’actuació
(http://www.crisisenergetica.org/ficheros/history_of_oil.rm, 28MB, cal el
reproductor Real Media o compatibles). Crec que ens pot inspirar per a
muntar alguna performance similar. Jo en tinc moltes idees al respecte...

Finalment, i dirigit especialment a la gent de Repsol Mata, a Crisis
Energética s’han publicat últimament diversos documents que tenen molt a
veure amb el paper de les transnacionals energètiques a Sud-amèrica. Aquí
teniu els enllaços:

Panorama energético en el cono sur: medioambiente, sociedad y empresas
http://www.crisisenergetica.org/article.php?story=20060419115949548

¿Recuperará Kirchner YPF?
http://www.crisisenergetica.org/article.php?story=20060321093819392

Informe: los oligopolios y la crisis del gas en Argentina
http://www.crisisenergetica.org/article.php?story=20050511200841939

En aquest assumpte, recomano anar directament al Área de Recursos
Energéticos y Planficación para el Desarrollo, de la Facultad de Ciencias.
Sociales de la Universidad del Salvador, Argentina):
http://www.salvador.edu.ar/csoc/idicso/energia/energia.htm. Ricardo Andrés
De Dicco és l’investigador que ens en envia sovint informes sobre energia.
Crec que la gent que està amb aquests temes ja ho coneixen.

Ens veiem el diumenge a la Fira de la Terra!

Dani

AEREN / Crisis Energética