[Educaciolliure] L'Albada, nou projecte al Montseny

Elisabet Rodríguez xelisabetx a gmail.com
dll gen 23 20:58:12 CET 2012

L’Albada ja és una realitat!

 Com moltes ja sabeu l’Albada és un Espai d’Educació Viva que acompanya
nens/es i joves dels 3 als 16 anys.

Ja fa tres mesos i mig que ens estem descobrint, escoltant i mirant als
ulls.

I, en aquest punt del nostre camí, comencem a sentir moltes moltes ganes de
compartir la nostra aventura amb més persones.

Per això us informem que estem esperant noves famílies amb ganes d’oferir
un acompanyament conscient i respectuós als seus fills/es en un espai
envoltat de natura. Cerquem persones amb ganes de fer un camí conjunt
d’escolta i consciència.

També busquem persones interessades en iniciar un període de pràctiques amb
nosaltres. La idea és trobar persones que acabin formant part de l’equip
d’acompanyants. Per això considerem important el compromís, la intenció
d’aprofundir en el treball personal, la il·lusió de formar part d’un
projecte que tot just comença, les ganes de compartir i crear de forma
col·lectiva, la sensibilitat, empatia i acceptació incondicional cap a les
persones i la mare terra.

Estarem encantades de rebre-us si esteu interessades en el nostre projecte.

Estem situades al Montseny, a 5 minuts del poble d’Arbúcies.

Estem obrint també un espai per a activitats, tallers, cursos,
espectacles... per al cap de setmana. Us mantindrem informades. De moment
hem començat arrelant i sentint la terra a través dels temazcals.

Ens podeu trobar al facebook i en un blog que necessitem renovar, en quant
el tinguem llest l’adjuntem! També tenim una web en construcció. De moment
us adjuntem algunes fotos i parts del nostre projecte pedagògic per a que
pugueu sentir una mica més del que es tracta L’Albada:

*
*

*Què és l’Albada?*

*
*

*L’Albada és una associació educativa d’estructura horitzontal que neix de
l’empenta de crear un ambient on els nens/es i joves trobin un espai on
poder desenvolupar les seves potencialitats més autèntiques i genuïnes. Per
això oferim un acompanyament respectuós amb el seu ritme d’aprenentatge i
descoberta del món, d’acceptació incondicional i integral.
*

*
*

*L’Albada creu fermament en la força i la capacitat de l’ésser humà per a
trobar les seves pròpies eines i recursos, per això crea un espai en el que
les persones reben la contenció i l’atenció que mereixen i necessiten. Un
espai on poder ésser, expressar-se, compartir i créixer de forma individual
i grupal.
*

*
*

*L’Albada cerca apropar-se i conèixer als nens/es i joves en el procés de
creació del nostre Espai d'Educació Viva a través de l’escolta activa i
l’observació sensible. Per això creiem fonamental el treball intern
continuat de les persones acompanyants. Entenem que d’aquesta manera, estem
preparades amb consciència per a percebre, escoltar, sentir i comprendre
les necessitats, demandes i inquietuds dels nens/es i joves en el seu
procés.
*

*
*

*Qui som?*

*
*

*Som un grup de persones a les que ens ha unit i ens uneix un sentit de la
vida i per tant, una mirada al món. Compartim, dins la nostra diversitat,
una visió pedagògica del creixement basada en la creativitat i el
desenvolupament integral de les persones.
*

*
*

*A més del nostre equip pedagògic comptem amb l’aportació de
col·laboradors/es que duen a terme tallers temàtics que enriqueixen els
processos d’aquells nens/es i joves que manifesten inquietuds específiques.
*

*
*

*La nostra intenció és, participant emotivament de les vivències dels
nens/es i joves, poder  trobar l’equilibri per a crear llaços de confiança
i autogestió. Que a través d’aquest punt just d’acompanyament els nens/es i
joves es desenvolupin de forma autònoma.
*

*
*

*Principis pedagògics*

-     *“Si em tractes amb respecte, amor, escolta activa i m’ajudes a
sentir-me segura jo tinc més facilitat per a desenvolupar-me autènticament
com a persona”*

* *-         *“Si m’acceptes incondicionalment jo puc desplegar tot el meu
ventall de qualitats amb llibertat ”*

* *           *“La màgia m’ajuda a confiar en la vida”*

**

-          *“Si tu et treballes en la mesura que m’acompanyes jo creixo més”
*

**

-          *“Estar en contacte amb la natura em recorda qui sóc”*

**

-          *“Si m’acompanyes en els conflictes sense judici aprenc a
viure’ls amb naturalitat i a gestionar-los amb seguretat” *

**

-          *“Tenir en compte la importància de la meva part racional i la
meva part emocional m’ajuda a prendre decisions amb més consciència”*

**

-          *“La creació de grup m’ajuda a confiar en les persones que tinc
al meu voltant, i per tant a créixer amb serenitat”*

**

-          *“El joc em posa en contacte amb la vida”*

    *“Les normes clares, sostenibles, consensuades i susceptibles de ser
transformades m’ajuden a situar-me en l’espai, a relacionar-me amb els
demés i a desenvolupar-me de forma autònoma”*

* *

*Altres serveis*

*
*

*A l’Albada comptem amb la col·laboració d**el centre de teràpies Nuïtat.
Pretenem, des d’aquest, poder oferir l’atenció necessària a tots els
nens/es, joves, mares, pares i acompanyants de l’Espai d’Educació Viva
l’Albada.
*

*
*

*L’Albada pretén oferir també un espai per a totes aquelles persones
disposades a aportar els seus coneixements/il·lusions en forma de tallers,
xerrades, cursos, conferències, presentacions, espectacles o qualsevol
altre format possible.
*

*
*

*Crearem també grups de criança, de recolzament i acompanyament a
l’embaràs, part, lactància...*

*
*

*Durant els períodes de vacances obrirem el “casal l’Albada”, com un espai
obert  a la diversitat, en el que gaudirem i conviurem amb persones
d’altres pobles, escoles i espais. *

* *

*CONTACTE:
*

*
*

*Lydia Cuervas: 655 554 635*

*Eli Rodríguez: 678 381 612*

*Silvia Minarelli: 698 262 585*

*Albadaarbucies a gmail.com (deixarem d’utilitzar el correu
albadaescola a gmail.com en breu)*

* *

 Una abraçada de tot cor,

L’equip de L’Albada.