[Educaciolliure] Fwd: Proposta materials matemàtiques (Lara)

Jordi Mateu jmateu22 a gmail.com
div gen 14 19:36:36 CET 2011

us reenvio aquest missatge
si us plau contesteu directeament a la Lara
fins aviat

---------- Missatge reenviat ----------
De: Lara Giménez Barragan <aprenentamblesmans a hotmail.es>
Data: 13 de gener de 2011 23:37
Assumpte: Proposta materials matemàtiques (Lara)
Per a: jmateu22 a gmail.com

Hola a tots i totes que estigueu dedicant una estona a llegir aquestes
propostes relacionades amb el món dels materials de matemàtiques.

Em presento una mica perquè us pugueu fer un esbós de qui sóc: Em dic Lara
Giménez Barragan, he treballat com educadora 4 anys al projecte educatiu
d’El Roure i m’he enamorat, acompanyada del bracet de la Maria Antònia
Canals, els Wilds, Montessori, Dienes..., del món de l’aprenentatge de les
matemàtiques a través de materials i la imaginació.

El més de maig del 2010 va néixer la nostra filla i ara vull compartir
aquest món matemàtic, acompanyada de la Núria, amb tots i totes aquelles que
ho sentiu interessant.

Disposo de materials, fets a mà, d’origen divers que abracen part de
currículum d’infantil i primària, és a dir, materials interessants per a
nens i nenes de 3 a 12 anys. Aquests materials els he copiat, modificat i
inventat basant-me amb els estudis de pedagogs dedicats a la didàctica de
les matemàtiques.

Per altra banda amb la meva experiència com educadora i tot allò que he anat
cercant i rebent de diferents fonts m’han permès dibuixar un possible
recorregut teòric de les etapes que el nen i la nena experimenta al llarg de
la seva comprensió del món matemàtic. No parlo d’un camí lineal, estructurat
per edats concretes, invariable... per a mi és una eina orientativa per
guiar-me envers si un material és adequat o no per un nen concret (amb una
edat, uns interessos, un moment,etc.).

Voldria llençar dues possibles propostes:

1.- Unes trobades amb adults (educadores, educadors, pares i mares) per
conèixer i saber utilitzar els materials. Com presentar els materials a les
nenes i als nens. Crear nous materials a través d’una idea. Amb aquesta
proposta m’agradaria oferir-vos la meva mirada per contagiar-vos d’aquesta
estima envers l’aprenentatge de les matemàtiques.

2.- Preparar un espai amb els materials i les seves instruccions i convidar
als pares i les mares del vostre projecte perquè s’hi puguin apropar amb els
seus fills i que passin plegats una estona íntima i divertida amb les
matemàtiques.

Aquestes propostes es poden concretar i reajustar envers les vostres
necessitats i interessos tenint present, també, les meves limitacions.

Si voleu fer-me alguna pregunta o comentari deixo el meu mail:
aprenentamblesmans a hotmail.es

Atentament

Lara