[Educaciolliure] Terapia de joc

Júlia Mateo Gambarte control1964ayahoo.es
Dil Set 1 12:45:10 CEST 2008

Hola a tots,
Us vaig fer arribar un mail demanant-vos si tenieu joguines per a terapia de joc. Alguns m'heu escrit interesant-se per aquesta terapia. Us explico una mica. La terapia de joc es totalment experiencial, no directiva, respecta totalment a l'infant i l'accepta sempre tal i com es mostra en el seu joc. L'infant mitjançant el joc pot expressar neguits, sentiments, actituds agressives o no, pero sobretot negatives, les quals no son aceptades de expresar-se en situacions normals. El mestre o terapeuta reflexa les actituds de l'infant en tot moment i no dirigeix ni el joc ni les actituds i acepta qualsevol actitud. Com que l'entorn sistemic, familiar, es molt important es per aixo que hi ha joguines que representen la mare, el pare, els germans. I perque els sentiments negatius puguin ser expressats en el joc es per aixo que son necessaries les joguines tipus pistoles, tancs etc...
Si voleu saber mes el pare de la terapia centrada en la persona va ser Carl Rogers i la mare de la terapia del joc es Virginia M. Axline, tots dos humanistes i no directius.
Gracies i si teniu joguines feu-m'he un mail i us les passare a recollir
Julia

Correo Yahoo!
Regístrate ya - http://correo.yahoo.es