[Educaciolliure] (sin asunto)

Teresa Pla teresa.plaapremsalocal.com
Dme Maig 28 09:29:17 CEST 2008

            L´altre dia, fa poc, em vaig trobar uns nens d´uns catorze anys a léstació que estaven recollint signatures per enviar al Departament  d´ensenyament per no sé que d´una nova llei que havien de votar..em van dir amb les paraules que els havien ensinistrat des de l´escola ( perque quan els hi vaig demanar ja m´ho imaginava, eren de la Farga una escola de l´opus de Sant Cugat ) que era perque des de ensenyament volien obligar a les escoles concertades a ser mixtes, en cas contrari els treurien la subvenció i es queixaven pq :  i " ës clar, molts pares no podràn pagar ( perque deixaran de ser concertades en cas que no vulguin ser mixtes ) i no podràn tindre dret a educar als seus fills de manera lliure, com ells volen, és a dir, per divisió de gèneres " : Al demanar-lis els arguments pq era bo educar als nens per un cantó i les nenes per un altre, em van argumentar raons de psicologia evolutiva ( com  que tenien ritmes d´aprenentage diferent, capacitats diferents, etc ) a més que a la seva edat els nois es distreien molt a classe per culpa de les nenes....

            Això ho senyalo per dues coses :

-          Una pel que vaig comentar : que la Generalitat quan vol fer lleis o decrets  restrictives ho déu fer contemplant molta demagogia i afany de poder que res té a veure amb criteris educatius que els hi arriba des de tot tipus d´escoles, com pot ser la del opus ( suposo que dintre d´ensenyament també hi haurà qui estarà en contra de donar subvencions a l´opus ) i que no em de pensar que van darrera de les escoles lliures.

-          Dues, que és bó que els decrets siquin restrictius ( a Jordi Mateu ) per evitar la demagogia d´escoles que volen educar des de la verticalitat i amb un model de persona abocada al consumisme, a la obediència i a un déu castigador ( els nens a misa encara s´autoflagelen resant el " mea culpa " ) però l´important és senyalar quin model de persona es persegueix,de societat,etc i si tenim eines reals de canvi o tot són purs somnis ...crec que és en això que s´ha de fer força e insistir al demanar  el respecte per les escoles lliures, i desmarcar-ho dels altres projectes educatius d´escoles autoritàries però que utilitzen la mateixa terminologia ( llibertat, igualtat etc....paraules que els dos nens que demanaven signatures sabien utlitzar a la perfecció.

TERESA PLA

Dept. Comercial Subscripcions DIARI DE SANT CUGAT

Premsa Local GRUP DE COMUNICACIÓ

Tel. 93 674 86 61 564  Móbil 654 656 789
Carrer Sant Antoni, 42
08172 Sant Cugat del Vallès (BCN)
www.diaridesantcugat.cat