[Educaciolliure] Lactancia

Gemma Casals gcfelip en hotmail.com
Vie Feb 1 13:39:31 CET 2008

Moltes gràcies a tots/es, de debó moltes i moltes gràcies

From: rosaacrianzanatural.comTo: neuscalafahotmail.com; gcfelipahotmail.com; educaciolliureamoviments.netSubject: Re: [Educaciolliure] LactanciaDate: Fri, 1 Feb 2008 00:17:37 +0100

Hola,

Pel que tinc entès i podeu veure'n més informació aquí (http://www10.gencat.net/sac/AppJava/servei_fitxa.jsp?codi=12432), efectivament tens 3 opcions:

1) tens 1 hora per poder alletar al teu fill o filla si te'l porten a la feina, o pq hi vagis tú on sigui, però ha de ser dins del teu horari laboral, o si vols, pots agafar dues mitges hores, però sempre dins del teu horari laboral.
2) pots arribar mitja hora més tard o marxar mitja hora més aviat
3) pots acumular les hores (1hr per dia per cada dia treballat des del retorn després de la baixa, menys els dies de vacances que et puguis agafar) i tornar a treballar més tard.

Tot això depèn també del conveni particular que tingui l'empresa.

També cal remarcar que l'hora de lactància és un dret del nen o nena, no de la mare, així que si hi ha bessons, hi ha dues hores, trigèmins, tres, etc. Com a dret del nadó, pot agafar-lo també el pare. Aquest cas és habitual quan la mare no té un treball remunerat, està en excedència o és autònoma.

Ah! L'altre tema és que si la mare agafa jornada reduïda, crec (però no estic segura 100%) que té dret a tota l'hora (o mitja si entra abans o surt després), doncs, recordem'ho, és un dret del nadó...

Habitualment, la mare aprofita per treure's llet amb un tirallets durant les dues mitges hores a mig matí i a mitja tarda. A voltes, s'ha pogut demanar una prolongació d'aquest "privilegi" fins a l'any, sortint una mica més tard o entrant una mica més aviat. Pensa que si t'has de treure llet dos cops al dia necessites un tirallets doble. També ho pots fer amb un de simple, però tardaràs el doble de temps i en treuràs menys llet.

Salut!
Rosa Sorribashttp://www.crianzanatural.com