[Educaciolliure] un tema per el grup de LEGALITAT

Alba Vallhonrat alba.vallhonratagmail.com
Dil Abr 28 12:21:35 CEST 2008

Hola,
tot i no assistir a la trobada de diumenge, he pensat en vosaltres.
El disabte, en la nostra trobada amb Moixaina a Tarragona, a ESPAI
D'EDUCACIÓ LLIURE, un assistent va comentar una opció per "legalitzar"
la opció de l'educació a casa.
No vaig acabar d'entendre molt bé com era el procediment, però potser
vosaltres ja el coneixeu. En tot cas, crec que pot servir per
extrapolar-lo a les escoles com les nostres:
es tracta que la família presenti a ensenyament un projecte educatiu a
casa, explicant les raons, el procediment, etc. Aquest projecte s'ha
de presentar individualment, però sembla que es pot dir que coma a
família que eduquem a casa hem decidit trobar-nos amb altres famílies
en un espai determinat i fer coses en comú.
Ensenyament posa condicions i trabes i ho posa difícil, pe`ro sembla
viable. Un cop ho aproven, es veu que fan un seguiment i els nens
deuen haver de passar algunes proves de control. El resultat és que
l'ensenyament a casa es reconeix i es dóna la titulació oficial.

No sé si ho vaig acabar d'entendre bé, ni si m'he explicat bé.
Si algú en sap més o ha tingut l'experiència, crec que seria bo de conèixer.

Seria una via: cada família d'una escola presenta el mateix projecte
individualment.

No sé si somnio o sóc molt ingènua... També van parlar d'una mena de
situació a Galícia en aldees rurals que accepten que diverses famílies
s'ajuntuin per educar els seus fills i ensenyament gallec els fa uns
cursos de formació i els reconeixen aquesta mena d'educació.

Jo no hi entenc de lleis i tota aquesta "jerigonza" em queda gran,
pe`ro sona bé...

ALBA