[Educaciolliure] una mica de tot

manel gonzalez manel.bonavista en gmail.com
Jue Nov 22 12:59:07 CET 2007

Hola a tothom, sembla que s'ha intensificat els mails a la xarxa... he
passat una bona estona llegint i pensant els diversos temes que s'estan
tractant.

Explicaré una mica la meva experiència que resulta que ve al cas de la
Bresca. Primerament vull dir que no estic d'acord amb les intoleràncies en
general, queden incloses xenofòbia i racisme, però crec que l'assumpte es
podria tractar d'una altra manera i hi ha la possibilitat d'entendre el
missatge d'una altra manera.

La tolerància és relativa, segons qui tolera, quan tolera i el que tolera.
Nosaltres som de Sabadell on recentment s'ha creat una nova escola bressol
municipal. En principi es preveia que s'ompliria per la demanda que hi havia
però finalment ha quedat amb moltes places lliures i el motiu va ser la
immigració, en especial sud-americana i africana. A l'hora de la veritat,
molts pares han decidit que volien el millor per al seu fill/a i han cregut
com ''millor'' no apuntar-los a aquesta escola. Conec a alguns d'aquests
pares i val a dir que no els considero racistes però suposo que quan es van
imaginar al seu fill tenint com amics a persones que viuen un entorn social
més hostil, proper a la delinqüència i a les drogues... (parlo en general,
conscient dels errors que implica) van voler evitar-ho.
A Sabadell el tipus d'immigració de la que parlo es concentren a diferents
barris de tradició immigrant, i ho puc dir amb tota sinceritat doncs jo he
viscut al conegut com més ''perillós'' Torre Romeu, antigament lloc
d'immigració del sud d'espanya i colònies de gitanos, allà hi viu molt bona
gent però conviu amb les drogues i tot el que implica (baralles,
robatoris...) De petit jugant pel carrer (que ni estaven asfaltats fa 28
anys) era molt normal trobar-te  xeringues o gent fent-les servir...

És per això que es pot entendre a la Bresca, no sé com reaccionaria jo si el
meu fill es relacionés amb toxicòmans (potser és falta de confiança en ell i
els seus valors, doncs tinc amics de l'infància que desgraciadament han
caigut en aquesta situació i en principi he sortit ben parat) tots volem el
millor per als nostres fills, tots volem una escola lliure amb un tipus
d'acompanyament en el seu creixement i no ens conformem amb l'educació
oficial actual, poca gent per decisió pròpia voldria viure situacions com
les que he explicat.
Potser és un extrem però es pot entendre i si no ho heu fet ja, us animo a
reflexionar sobre una situació així i us responeu sincerament que faríeu.