[Educaciolliure] FW: CEIP Camp Joliu

Xavier Alà xavilistas en clonlara-esp.org
Mie Dic 12 14:18:33 CET 2007

Bona pregunta... El problema rau en la definició del que és "escola lliure"... I mira que això ha fet rajar tinta...i discussions estèrils!

"Lliure" des d'aquest punt de vista (Opus Dei i altres ordes religiosos, etc.) significa que tenen ideari propi i no estan vinculats a l'Estat (alerta, que després n'hi ha, d'aquestes escoles, que estan concertades...). És clar, això també ho podem compartir els qui estem a escoles lliures (de les altres, de les "alternatives"...), o no és cert que una Montessori, una Pestalozzi (o sigui, basada en Montessori, amb afegits), una Waldorf, una llibertària, una holística, en tenen, d'ideari...? I que no estan vinculades a l'Estat...?

Quina seria la diferència entre les unes i les altres...? Des del meu punt de vista, els objectius...

I no crec que calgui trencar-se massa el cap per esbrinar quins són en un cas i en un altre, oi...?

Xavier Alà
  ----- Original Message -----
  From: Desi B.
  To: Educació lliure
  Sent: Thursday, December 06, 2007 9:26 PM
  Subject: [Educaciolliure] FW: CEIP Camp Joliu

  Hola a tots,

  la web de l'escola és la següent: http://www.campjoliu.org/

  Gràcies als que m'heu contestat. Així doncs, si realment el model d'escola és el que és (que creuen en el càstig, etc), i a més està inscrit dins les escoles de l'Opus Dei, no acabo d'entendre massa com es que posen com a links la federació d'associacions de mares i pares d'escoles lliures de Catalunya. Què en penseu?

  Salut,
  Desi.