Re: [Educaciolliure]Què opineu de "la SuperNany"?

JMO jmojmojmo en msn.com
Dom Oct 9 12:22:00 CEST 2005

Hola Jordi Folgado...!
Et respondré el més detalladament possible sota el que m'has escrit:
> ho sento, però em sembla una passada que a la llista es comentin els programes de la tele....(imagino que deu ser de la tv,  no?)

Sí, és de la tele i està en boca de TOTHOM. I precisament és el motiu per haver-lo vist un parell de vegades o tres; si no, com podria opinar? On millor que comentar-ho que a la llista de la XELL? No li comentaré a la veïna cridanera que tinc!!

> ......i, mentres et tragues això, què fan els teus fills?

Bé, doncs... principalment el que fa la meva filla és dormir, i l'altre vagada que el vaig veure, que era diumenge a l'hora de sopar, doncs sopavem!
I jo no m'ho trago, ho miro. Sóc mestre i és important que vegi segons què per poder opinar: dibuixos infantils, programes que parlen d'educació, o que parlen dels nens... Sí, si puc o en aquell moment diuen alguna cosa ho veig (si no tinc res a fer, és clar) Què tens contra la tele?

> probablement no hi ha res que s'assembli menys a la realitat que el guió d'un programa de tv....(els de la farandula, només s'assemblen a ells mateixos intentant semblar una altra cosa..... és la seva manera de fer realitat i sentit.....)

No sé si has vist el programa o no... per com parles, no ho crec. A mi no m'interessa si és un guió o no (que no ho és, es veu, es nota); m'interessa que s'està donant als pares unes pautes, unes tècniques i uns consells que no són gens adequats per una bona educació.

> jo crec que el treball està en un altre lloc.... i no en perdre el temps en protestar per uns continguts debils moralment i perversos. que a més a mes es van repetint de forma periòdica per mantenir-nos distrets. distrets i capficats (panem et circenses).

El treball s'ha de fer a tot arreu, com quan un nen té algun tipus de problema, la intervenció és a tots els àmbits. Una noia anorèxica ha de tractar-se a nivell mèdic, a nivell personal, a nivell familiar.... Per molt que ataquis l'arrel (ella mateixa o els pares) mentrestant has d'ajudar-la a que guanyi pes, l'ha de visitar un metge...per resoldre la part física.
No podem deixar que surtin coses d'aquestes i que els pares creguin coses que no són i LES FACIN.

Un altre exemple: Tots sabeu que vaig formar el grup de recolzament ACARONAR. És clar que podia esperar que que Tooooots els pediatres, llevadores i ginecòlecs i dietistes es concienciïn de que la llet materna s'ha de donar exclusiva fins els sis mesos (entre altres coses)... però mentrestan MILERS de dones al MÓN  estan gaudint de l'ajuda de grups com el meu (promoguts per la UNICEF)

Creus que m'hauria d'haver quedat amb els braços plegats?

Montse