[Agroecologia] D'home a home

Xavier Montagut xavimonta en gmail.com
Mie Abr 24 19:12:16 CEST 2013

D'home a home

 Com saps la XCS organitza unes jornades aquest cap de setmana sobre
Sobirania alimentaria , feminisme i consum. Per desgracia el número d'homes
inscrits es molt baix Això m'ha portat a algunes reflexions que vull
compartir.

Els sistema patriarcal, que ens afecta a tots i totes , afecta de forma
especialment crua a les dones Aquest es el motiu de que els espais *només
de dones* siguin útils i enriquidors en la lluita contra el patriarcat.
Tanmateix això no significa que no siguin especialment importants els
espais mixtos, com el de les jornades del proper cap de setmana Els motius
pels que crec que son molt importants aquest espais de reflexió es situen a
varis nivells

En primer lloc a nivell personal. Situar la nostra interdependència amb la
resta d'éssers humans es quelcom imprescindible per el bon viure Ningú com
el moviment feminista ha reflexionat en profunditat sobre aquest temes
bàsics en la nostra quotidianitat. Canvis en aquest terreny son
imprescindibles dins del anhels a una vida que valgui la pena ser viscuda I
aquest son els canvis que depenen mes de nosaltres mateix en s

En segon lloc com economista , Crec que una economia al servei de les
persones ha d'entedre les interdependències amb la natura de la que formem
part ( economia ecològica) i la interdependència entre les persones en el
seu sentit mes ampli incloent els aspectes domèstics i els temps i els
treballs de cura ( economia feminista). Aquestes dues vision son cabdals
per una economia útil per treure'ns del pou on ens estan ficant.

I per ultim com activista. Les dones alimenten el mon. Sense elles no hi ha
sobirania alimentaria ni un canvi que valgui la pena. Les necessitem com a
part de la lluita. El feminisme ha de ser part de la nostra identitat, de
la nostra lluita.

Per aquests tres tipus de motius jo aniré a les jornades i, d'home a home,
et recomano que si tens temps l'aprofitis com jo faré

 Xavier Montagut