[Adminsces] Brainstormin' lo Ces2.0

Esteve Badia badia.orive a gmail.com
dim nov 22 16:48:52 CET 2011

Hola bumbum,

En Gorka va obrir un grup i un fil a n-1 per a buscar un dia adient per fer
una reunió. El link és:
https://n-1.cc/pg/groups/945908/ces-20/
Estaria bé que hi deixéssis constància de quan t'aniria bé -i també totes
les altres persones interessades!. Hi ha la proposta de fer-ho aprofitant
la JA de la CIC a Lleida entre els dies 2 i 6 de desembre.

Per la banda dels requisits del sistema, jo mateix també vaig obrir un fil
en aquest grup. Estic totalment d'acord en que la plataforma ha d'oferir
facilitats per a la interconnexió amb altres programes, ja sigui mitjançant
serveis web o algun altre mecanisme.

La idea de utilitzar l'Elgg per a la gestió d'ofertes i demandes, jo també
vaig pensar-hi, però per mi té un problema essencial: l'Elgg és un software
potent però difícil d'utilitzar per a la gent poc acostumada a
l'informàtica. Almenys a la meva ecoxarxa són majoria. Jo penso que hi
hauria d'haver una interfície ben senzilla per a fer les operacions
bàsiques.

Per altra banda fer estrictament el software bancari (transaccions, comptes
corrents, límits, xarxes etc) no ho veig massa feina de fer sencer si tenim
una bona abstracció de la base de dades i de la interfície d'usuari. Jo
pensava més aviat en utilitzar algun frawework PHP genèric, madur i ben
suportat, tipus Drupal o així, que ens faci tota la feina bruta i nosaltres
només fer la lògica, l'estructura de la interfície d'usuari i les
interfícies per a màquines. En qualsevol cas es tracta de valorar totes les
opcions.

Penso que estaria bé utilitzar el grup de n-1 per fer el debat més públic
enlloc d'aquesta llista, i sens dubte fer una reunió presencial entre la
gent interessada!

A reveure,

Esteve

El 22 de novembre de 2011 11:53, <bumbum a riseup.net> ha escrit: