[energiadecreixent] Particiipació al FSC (" Treball i decreixement" i "El decreixement a Catalunya: construïnt alternatives")

Salvador Pueyo Puntí spueyopuntiahotmail.com
Div Nov 20 16:32:06 CET 2009

Em sembla molt bé, i ho heu fet tan "democràtic" com es podia fer! Gràcies per estar al peu del canó,

Salva

Date: Fri, 20 Nov 2009 14:17:21 +0100
From: acalsamigliaagmail.com
To: energiadecreixentallistes.moviments.net; isagarnika53ahotmail.com
Subject: [energiadecreixent] Particiipació al FSC (" Treball i decreixement" i "El decreixement a Catalunya: construïnt alternatives")

HOla!

Us envio el text que hem escrit per al FSC tal i com ha quedat finalment

Treball i decreixement
(IAC, Entesa, En lluita, potser CGT)

És possible combatre la crisi sistèmica
satisfent les lluites ecologistes i sindicals alhora? Sembla que les mesures contra la crisi
reactiven l’economia, i impliquen que la protecció del medi ambient pot
esperar. Aquest fals dilema serveix per mantenir el sistema en moviment
accelerat i mantenir l’estatus quo. Però, és el creixement econòmic un objectiu
social inqüestionable? La teoria del decreixement trenca amb el dogma
capitalista del creixement il.limitat i aposta per un canvi de paradigma,
alhora que obre tot un ventall d’interrogants: És el decreixement un model
vàlid per combatre la crisi ecològica i econòmica? Podem decréixer dins del
capitalisme, o hem de superar aquest sistema? Quin paper han de tenir els
sindicats i treballadors en les lluites dels ecologistes, i a la inversa?

El decreixement a Catalunya: construïnt alternativesEntesa

Com
els cargols, sense pressa i sense pausa, el decreixement va avançant
per Catalunya i la resta de l'Estat. Una crítica al creixement i un sac
de propostes. Farem una breu introducció als principis del
decreixement, i exposarem  la situació del moviment en general, i més
concretament la Xarxa pel Decreixement, que està formada per diferents
grups de persones que treballen en temàtiques i territoris diferents.
En aquest context de crisi és un bon moment per conèixer les
alternatives que es plantegen des de l'economia contrahegemònica, la
sobirania alimentària o la repoblació rural entre d'altres Ho farem a
partir de l'exposició de la feina desenvolupada des dels diferents
grups al llarg dels últims tres anys, i també del que ha sorgit a les
Trobades de Cooperació Local que es van celebrar a diferents
territories durant els mesos d'octubre i novembre, per inciar noves
propostes per a construir alternatives.

Em sap greu enviar-ho sense temps de poder esperar resposta... no és massa
"democràtic"... De totes formes, i segons el que va dir l'Alfonso, pod´riem
contactar amb els del FSC per reescriure el text si ho creiem convenient.

Apa, ara faig la inscripció!

>No descartem afegir més col.lectius i/o ampliar el qeu s'ha presentat com a entesa a la xarxa pel decreixement, però no volíem fer-ho sense debat previ.

andrea

Agora a pressa é amiga da perfeição. Chegou o Windows 7. Conheça!
http://www.microsoft.com/brasil/windows7/default.html?WT.mc_id=1539