[energiadecreixent] Democràcia Econòmica, ara !

Alfonso López Rojo alfonsolopezrojoayahoo.com
Dij Set 25 15:13:44 CEST 2008

Hola decreixentistes !

Transcric aquesta carta que dilluns passat (22/9/08) va sortir com carta destacada en la secció de cartes dels lectors del diari Avui, em sembla que no pot ser més clara, més senzilla… i, com bé diu la carta, de sentit comú !

Crisi i economia de mercat

“Llegeixo als mitjans que moltes grans empreses constructores, financeres, d’assegurances, etc., demanen ajuda als governs per fer front a la crisi que els afecta. Encara que sóc un simple jubilat sense coneixements d’economía, em sembla que hi ha aspectos d’aquesta qüestió que atempten contra el sentit comú. Resulta que com que estem en una economía de mercat, quan les coses van bé a les grans empreses, i aconsegueixen substanciosos beneficis, només se’n beneficien els propietaris o els accionistas. Però si les coses els van malament, perquè hi ha crisi com passa actualmente, cal recorrer a l’Estat o als bancs centrals, i socialitzar-ne les pèrdues, i es recorre als diners que tots hem aportat els impostos. I jo em pregunto: per què no socialitzen també els guanys en époques de vaques grasses? “

Lluís Esquena Romaguera (Torroella de Montgrí)

… Que se li preguntin a G. Bush ara que vol “rescatar” als magnats i “salvar la borsa” injectant directament diners públics !

 Democràcia Econòmica ara !