[energiadecreixent] la resposta de Miguel

Anna Narciso Dublanc anna_narcisoahotmail.com
Dij Oct 30 11:38:06 CET 2008

Miguel, jo també he rebut els 10 motius per ser antinuclears, a més de la revista de Greenpeace on t´ho amplien tot, però xerrant-ho amb un enginyer nuclear m´ha desmuntat tots els arguments un a un de manera devastadora.

Realment és viable prescindir del carbó, del petroli i de l'energia nuclear i asumir la demanda d'energia d'un pais només amb energia alternativa? Sincerament podrem conseguir entre tots que decreixi el consum energetic? tant de bo, es clar. Però jo intento aplicar-me tot el que entenc per decreixement, com prescindir tant com puc del consumisme, també energètic, usant única i exclusivament transports públics o la bicicleta, reciclar, intercanviar i reaprofitar tot el que puc, estalviar aigua i electricitat de totes les maneres possibles (tot i que és molt complicat per l'inercia que portem, ho reconec) i ser el màxim de coherent però em sento molt sola, que vols que et digui. Molta teoria pero al final tothom amb el cotxe amunt i avall, amb les bosses de plàstic a tot arreu, la gent regant el carrer amb la manguera perque "fa maco" i un llarguíssim etcètera. Als nens els estem donant un exemple penós en tots els sentit. Al meu poble hi havia un sistema de reciclatge collonut on es reciclava tot, i amb el nou govern hem  tornat als contenidors "tira-ho tot juntet que no passa res, visca la comoditat i la llei del mínim esforç que així es guanyen vots" i certament era el que volia la majoria del poble, perque "fan mandra certes molesties".

Vull creure en allò que denuncia Greenpeace per això els recolzo econòmicament més a més, però veure com m'ha desmuntat tots els arguments amb tanta facilitat una persona de la meva confiança, i posant-me els arguments de febles cap a baix, per no dir que o els ha escrit una persona molt ignorant o molt manipuladora, m'ha descolocat

Res, perdoneu el rollo, es que ja que vaig veure Miguel que ho reenviaves volia dir la meva opinió

From: aljibes en pangea.orgTo: energiadecreixent en llistes.moviments.netDate: Thu, 23 Oct 2008 19:47:11 +0200Subject: Re: [energiadecreixent] la resposta de Miguel

Bé, de fet envio bastants coses a la llista relacionades amb la problemàtica de l'energia i no em publiqueu cap ni una. Curiosa política per una llista que s'autoanomena "energiadecreixent".Ves per on, un petit comentari irònic resulta ser la clau per a que et prenguin en consideració. Es poden treure interessants conclussions del fet.Passo una cosa més seriosa. A veure si aquesta vegada "cola" sense comentari irònic.

Aquesta campanya, que a Catalunya serà impulsada conjuntament per GREENPEACE i Tanquem les Nuclears - 100% RENOVABLES, pretèn contrarrestar la influència dels grups de pressió pro nuclears sobre el Govern i la societat. Català -  Castellano