[energiadecreixent] accions 15n i octaveta

Barbara Haye barbarahayeahotmail.com
Dil Nov 10 17:24:27 CET 2008

Bona tarda,

Ja es pot difundir l'octaveta a traves la web o encara cal fer algunes modificaciones?

D'altre part, si necesiteu ajuda pels preparatius de la mani' estare disponible a partir del dimecres. Quedo pendiente dels correus de la llista.

Una abraçada i que os vagi molt be el taller de pancartes d'avui,

Barabra

From: spueyopunti en hotmail.comTo: energiadecreixent en llistes.moviments.netDate: Mon, 10 Nov 2008 14:29:18 +0100Subject: Re: [energiadecreixent] accions 15n i octaveta

Els canvis en el text en general em semblen bé. D'altra banda hi ha algunes afirmacions que si ens posem molt rigoros en s no les afegiria -jo tinc tendència a posar-m'hi, però admeto que en una octaveta no cal...-. En concret em refereixo a l'afirmació explícita que la crisi (financera, s'entén) actual ja és la crisi dels límits; pot ser però no ho veig clar del tot. Algú llegint el meu text també ho podia pensar, però no concretava tant. Una altra cosa és que tinc motius per pensar que, malauradament, el capitalisme podria persistir sense creixement si no li ho impedim.Però repeteixo que per a una octaveta no cal filar tan prim... No m'oposo al redactat actual.Salva> Date: Mon, 10 Nov 2008 13:59:35 +0100> From: laieta en moviments.net> To: energiadecreixent en llistes.moviments.net> Subject: [energiadecreixent] accions 15n i octaveta> > > Avera, dues coses importants gent!!!> > M'alegra molt veure aquesta vidilla a les llistes i les propostes > d'accions. Referent a tot el que proposa l'edu, la meva opinió és que > jo em sumaria a l'InfuEspai, es podria llogar un car-sharing i anar a > buscar el té i tot això a la Teixi abans de la concentració, i portar > també una tauleta per a posar-ho tot. Llavors ens posariem amb les > infus i les octavetes, entenc, a la plaça. Estaria guai. Jo també > penso que seria guai fer algo visible, però el que diu en jordà de la > foguera no ho veig massa clar, però potser podríem anar disfressats?no > sé... i el tema dels vídeos etc. com ja li he dit a l'edu, de > generador n'hi ha un a l'infoespai i avui el podem demanar o podem > sondejar si ja està demanat pel 15, si voleu tirar-ho endavant. A mi > no em sembla malament però no em veig amb ànims d'encarregar-me'n > personalment.> > Per altra banda, he completat la octaveta que passava en salvador, per > ja tenir feina avançada avui. Hi he afegit més text i les propostes > del 29 que van sortir d'estratègies, si no hi veieu l'inconvenient des > de decreixement barcelona, i he explicat l'existència de la xarxa > catalana i les seves propostes.> > Ens veiem aquesta tarda i ho acabem de discutir, també per llistes i > ara la penjaré al fòrum. Penso que la podem imprimir dimecres o > dijous, encara hi ha temps. Per les pancartes a mi m'agraden les dues > propostes de Contra la crisi del creixement, decreixement. i també "La > seva crisi, la nostra oportunitat" o "la vostra crisi, la nostra > oportunitat", com deia l'edu.> > abraçades, aquí va l'octaveta:> > CONTRA LA CRISI DEL CREIXEMENT, DECREIXEMENT!> > L'actual crisi no és una crisi de liquidesa, és una crisi de límits. > No és una crisi com les anteriors, que venen i van, que formen part > dels cicles naturals de l'economia, com s'entesten a creure els > economistes ?de la terra plana?. Ningú podrà salvar a un malalt > terminal, per més que se li facin transfusions de milions i milions > per a salvar-lo, per a ?refundar-lo? com els agrada anomenar-ho als > poderosos.> > El problema de la crisi no és que baixi la producció. El problema és > que ens exigeixin als treballadors/es el doble de producció cada 20 > anys, (quan esperen un creixement anual del 3'5%!tot i que ara ja > comencen a baixar dels núvols, ja preveuen les tempestes) perquè > exigir això és exigir un impossible en un planeta amb recursos finits. > En el món no hi ha prou petroli, minerals, sòls fèrtils, aigua dolça, > arbres absorbint CO2...el sistema actual capitalista necessita el > creixement exponencial per a seguir-se mantenint, i com que no podrem > seguir creixent indefinidament, un cop comencem a topar amb els > límits, el sistema entrarà en crisi i s'estancarà, per després, > decrèixer. És una crisi del creixement la que estem vivint i a la que > seguirem enfrontant-nos?> > En front dels intents desesperats per salvar el creixement econòmic a > base de guerres pel petroli que queda, de substituïr aliments per > biocombustibles per fer front a un petroli cada cop més car i difícil > d'extreure, d'imposar una setmana laboral de 65 h, de traspassos > massius de diners públics a mans privades i d?altres aberracions, hem > d?acceptar la realitat i construir el decreixement des de baix. Ells > decideixen, nosaltres construïm! L?hem de construir activament perquè > sigui decreixement i no col·lapse, perquè sigui una oportunitat i no > una imposició, i perquè el que caigui siguin els luxes, el consum > superflu i l?ús ineficient de recursos, sense que ni a una sola > persona del món li falti aliment, habitatge, ensenyament, sanitat, > medi ambient ni temps per viure la vida.> > Crisi és canvi i canvi és esperança; no la deixem en mans dels de sempre!> El 15 n sortim al carrer, també hi sortirem el dia 29n. Hi sortirem > sempre que calgui. Direm la nostra, criticarem, però també aportarem > alternatives.> > Properes convocatòries/accions/propostes. Suma-t'hi!informa't!participa!> > *En primer lloc, us fem saber l'existència d'una XARXA PEL > DECREIXEMENT a nivell català, sorgida de la marxa temps de re-voltes i > d'una trobada de moviments socials que es va fer el juliol de 2008. > Estem intentant promoure l'aplicació de l'Espai Públic Autònom (EPA) i > un Banc de Recursos compartits (BR), una xarxa de relacions > econòmiques destinades a satisfer-nos les necessitats bàsiques > (alimentació, habitatge, salut, etc.) independentment del sistema > capitalista,> és a dir, sense euros. L'estratègia és aplicar-lo de forma progressiva > i a partir de grups locals de gent (Unitats Públiques Autònomes, UPA), > dins dels quals es produirien els intercanvis més quotidians. Si vols > més informació, passa't per la web de decreixement.net. Pensem que és > important contstruïr aquesta xarxa com a alternativa al model actual, > per fer possible i visible un altre estil de vida enfront del sistema > en crisi i les previsions de crisi energètica que s'acosten. Pensem > que hem de ser cada vegada i en la mesura del possible, més autònoms i > autònomes, menys dependents.> > **El dia 29 de novembre, manifestació a les 17:30 a la Plaça > Universitat, Que la crisi la paguin els rics!!El grup de decreixement > barcelona hi serà present i des de la comissió d'estratègies enfront > el poder polític de la Xarxa pel Decreixement a nivell català, es > proposa una acció contra el consumisme, consistent a aportar tots un > objecte de consum innecessari i fer un ?abocador del consum a la > plaça?, per fer visible que vivim en un sistema de sobreabundància que > ens està portant a la crisi, al col·lapse, a la destrucció del planeta > i a la infelicitat i pobresa col·lectiva. L'acció començarà a les > 17:15, abans de l'inici de la manifestació. Porta el que vegis més > inútil!> > ----------------------------------------------------------------> This message was sent using IMP, the Internet Messaging Program.> > _______________________________________________> energiadecreixent mailing list> energiadecreixent en llistes.moviments.net> http://llistes.moviments.net/cgi-bin/mailman/listinfo/energiadecreixent

Receba GRÁTIS as mensagens do Messenger no seu celular quando você estiver offline. Conheça o MSN Mobile! Crie já o seu!
Appelez vos amis de PC à PC -- C'EST GRATUIT
http://get.live.com/messenger/overview