[energiadecreixent] Iniciativa per crear una xarxa mundial de decreixement

Stefano Puddu stefanoafaino.com
Dil Jul 28 13:23:18 CEST 2008

Bon dia,
he provat a fer una primera traducció.
Millor que la reviseu, perquè en el fons sóc italià...  ;-)
La meva tendència és a no fer traduccions literals. Em sembla que el
sentit de la carta no es perd —almenys així ho espero. Però és possible
que es pugui rendir millor el text en llengua catalana.

Fins aviat,
stefano

Ha nascut la «Xarxa mundial per a l'Objecció de Creixement, la
Simplicitat Voluntària i el Post-Desenvolupament».

En ocasió de la tercera trobada d'estiu d'objecció de creixement, que
s'ha realitzat a Reochejean, França, del 12 al 15 de juliol de 2008,
persones de procedències diverses han decidit coordinar-se per promoure
i donar vida a la iniciativa d'una xarxa mundial per a l'Objecció de
Creixement, la Simplicitat Voluntària i el Post-Desenvolupament.

Les crisis ecològiques i humanes que sacsegen el planeta s'amplifiquen
dia rere dia. La societat i el medi han arribat a un grau de degradació
tan alt que els "danys col·laterals del progrés" es van evidents a tot
arreu.

L'impuls d'una presa de consciència col·lectiva està portant a un
nombre creixent de persones a adonar-se que les catàstrofes ambientals
i socials que pateix aquest món són responsabilitat del model de
desenvolupament que se'ns ha imposat com a panacea. La necessitat
absoluta de sortir del model productivista ha esdevingut urgent si
volem preservar la natura, els recursos naturals, la vida.

Des de fa uns anys, persones que procedeixen d'àmbits molt diversos han
començat a actual per trobar unes alternatives concretes i viables al
model econòmic actual. Són persones que practiquen l'Objecció de
Creixement, la Simplicitat Voluntària i reflexionen sobre el
Post-Desenvolupament. Aquest estiu, una trentena d'elles han decidit
llançar la iniciativa d'una xarxa mundial per:

1. Identificar en el planeta les alternatives, i els grups que
s'inscriuen dins d'aquestes coordenades
2. Fer circular la informació per donar unes eines de suport als actors
implicats en el terreny
3. Desenvolupar una reflexió comú per a l'elaboració d'un pensament de
caràcter més global, basat en uns textos de referència.

Per concretitzar aquesta xarxa, s'ha creat un Grup Promotor obert i un
butlletí electrònic d'informació.
Per subscriure's a aquest butlletí, adreçar-se a
http://mail.rmoc.be/mailman/listinfo/lettre-info_rmoc.be
Per entrar en contacte amb el Grup Promotor: info en rmoc.be

El Grup Promotor:
Réginald de Potesta de Waleffe, Joëlle Taillefer, Antoon De Rooij,
Gilles Luquet, Christian Sunt, Jean-Luc Pasquinet, Christine Piguel,
Alice Médigue, Michel Clodong, Vincent Bruyère, Michèle Gilkinet, Steve
Gwynne, Brigitte Bonnefille, Jean-Marie Robert.

Per a més informació:
Pàgina web: http://www.rmoc.be/
Francès: Michèle Gilkinet - Tél 0032 71 876779
Holandès i anglès: Antoon De Rooij- Tél  0033 16 9932112
Japonès i anglès: Jean-Luc Pasquinet – Tél 00 33 6 07 30 83 85 ou 00 33
1 56 66 42 79
Adreça postal: RMOC, 9, ruelle du Sablon, BE 1495 Villers-la-Ville,
Belgique