[energiadecreixent] OCTAVETA MANI

ester c ishtar888agmail.com
Div Nov 30 00:55:43 CET 2007

Hola laia,

Crec que està molt bé. Només dues coses:

1. cap al final del text les paraules 'superficie' i 'agricola', van amb
accent les dues: 'superfície' i 'agrícola', imagino que amb el saturament se
t'hauran passat.

2. Des de la meva opinió personal, no m'agrada massa la distinció entre
Catalunya-Espanya o Bcn-Madrid, i lo de la independència absoluta i tal...
És a dir, que el discurs sembla que es sitúa des d'una perspectiva
independentista ja assumida prèviament. Si la majoria hi està d'acord val,
però a mi em semblen inútils les separacions d'aquesta mena, ja que el
decreixement i totes les idees que apareixen al text haurien de ser
transportades a tot el territori i a tot territori occidental. Són per
compartir i no per quedar-nos-les només aquí, i en el fons, l'odi generat
entre 'espanyols' i 'catalans' està totalment alimentat pels medis de
comunicació i per interessos polítics als que no cal seguir el fil, sobretot
des d'una perspectiva decreixentista. Sí que crec que cal pensar a un nivell
més local i proper, i que cada regió o país ha de decidir on es posen els
seus diners, però això hauria de passar no només a Catalunya sinó a tot
arreu, o sigui una democràcia participativa de veritat a nivells més locals.
No em sembla bé continuar contribuïnt a generar aquests separacionismes,
encara que el context de la mani tingui idees així.

Per la meva part respecto les opinions independentistes, però caldria veure
com l'Entesa pel Decreixement es posiciona davant d'això en el moment
d'escriure i difondre una octaveta així, que suposo que anirà firmada amb el
nostre nom. Ens posicionem com a independentistes? tot el grup s'hi sent?

No sé, potser ja en vau parlar a la reunió i ja vau quedar d'acord amb el
punt de vista, però per si de cas ho volia comentar. M'agradaria saber què
n'opineu els demés.

ester.

El 29/11/07, Revista Userda <infoauserda.com> ha escrit: