[energiadecreixent] Proposta de mail per difondre les jornades

Alex Montón -Drogui- drogui en gmail.com
Jue Feb 22 22:04:42 CET 2007

Hola gent, primer, destacar que jo he participat poc de la preparacio i no
m'agrada venir ara proposant coses al final, pero crec que es important.

A veure, he creat un mail que crec que seria mes correcte que les propostes
que he vist fins ara. Bastant-me en la meva propia persona, quan veig un
mail que em convida a algo, m'agrada primer de tot, tenir com un resum, o
una introduccio, segon, entendre el que estic llegint rapidament, i despres
que no tot sigui text (despres de dos reenvios, apareixen els <<<< que
rallen molt), que hi hagui un cartell, o alguna cosa mes d'imatge.
Llavors, avui parlant amb l'Edu i el meu germa, m'he donat compte que al
triptic al resum de les xerrades, el text es molt tecnic, t'ho has de llegir
dos cops per pillar-ho, i si ho mires per sobre, entens una mica de que va
el tema pero crec que feia falta un missatge mes clar i directe.
Aixi que he fet aquest mail aprofitant el text que vaig escriure per
sostenibilidad.com.es, digue-me que en penseu i que cadascu utilitzi el que
vulgui. He inclos al final una imatge del programa, la idea es penjar la
imatge algun server i enviar un mail sense pes, pero 500kb tampoc es molt
pes.

Titol del Mail: "Jornades sobre decreixement: Idees per desfer el creixement
i refer el mon"

Siguem realistes. L'actual sistema econòmic basat en la possessió de cada
vegada mes coses sense importar el cost ecològic no té futur. *El món té un
límit*, i els països i la població no poden seguir creixent ignorant aquest
fet. El "desenvolupament sostenible" és una bona idea però ignora dues
realitats: primer que el *20% de la població mundial consumeix el 80% dels
recursos de la terra* i segon, que tant aquest 20% com l'altre 80% aspiren a
consumir cada dia mes sense marcar-se un objectiu concret, o sigui, créixer
per créixer.

Així doncs, el *"desenvolupament sostenible" no és aplicable* a aquest 80%
de la població que, per principis d'igualtat de drets, demana tenir els
nostres mateixos privilegis. Perquè això fos possible necessitaríem els
recursos de 3 planetes, per tant és impossible. Així que només hi ha una
solució per a evitar el col·lapse econòmic, ecològic i social: *"decréixer"*
.

Definim, el fet de "decréixer" en *usar cada vegada menys productes* i que
aquests siguin produïts mes prop de nosaltres (en el nostre país), fins
arribar a un punt en el que consumim i gastem únicament el que el planeta
pot oferir-nos per si mateix.

En aquesta tasca, els que tenim més feina per fer som aquest 20% que gaudim
de 4 vegades mes privilegis  y energia dels que ens tocarien.

*Com decréixer i en quina quantitat es el que ens proposem debatre, estudiar
i concretar en aquestes jornades.*

Del 7 al 11 de Març per Barcelona (mirar programa).

www.decreixement.net

Programa en PDF:
http://llistes.moviments.net/sostenibilidad/decreixement/materials/programadecreixement.pdf