[Ecoseny.Actualitat] PROJECTE: comunitat terapèutica alternativa

Gloria Guerrero López ggbarna a hotmail.com
diu abr 22 00:04:50 CEST 2012

      Hola!

Fa temps vaig estar a punt d'engegar amb un psicòleg social una comunitat terapèutica alternativa. Vam proposar el projecte a un matrimoni anglès que té una massia senyorial però ens demanaven molts diners a canvi. No va poder ser perque volem cobrar poquet (per exemple, la pensió no contribuitiva, si en cobra -entre 350€ i 450€/mes-). També podrien pagar amb feina els que no tenen ingressos (cuina, hort, construcció...). Acceptem a persones grans, amb risc d'exclussió social o amb depressió, mares/pares solters sense feina mentre en troben alguna altre alternativa... Per a noslatres la malaltia no existeix com teòricament la ment la enten: es manifesta en malestar un desequilibri. No volem fer propaganda, simplement les persones arriben. Es tracte de ser propers i d'estar disponible sempre que es pugui desde la humilitat (si podem veure més enyà dels nostres egos) i la senzillesa ( la senzillesa és la virtut que permet que una persona sigui accessible). Podem ajudar amb la nostra llum i experiència professional/personal a aquestes persones? (que podrien ser nosltres mateixos d'aquí un temps, que pot ser ja hem estat ells en una altre època...). Jo creec que sí.
   La meva situació actual és la següent (les coses clares): faig constel.lacions familiars (dinàmiques gruals molt profundes),  tinc experiència com a massagista (reequilibri energètic) en un centre de desitoxicació, coneixements de terapia floral (sistema Bach i del Brasil), i he treballat amb gent gran amb demència i autònoma (domicilis i residència). De fet, vaig acompanyanr a un malat d'Alzheimer fins tres dies avans de la seva mort. També he vist morir al meu millor amic i el que va ser la meva parella i marit sufí.    Ara mateix tinc poca feina però tinc un mínim d'ingressos mensuals, suficient per agafar una massia entre uns quants que els hi interessi aquesta proposta i começar a treballar de serio. La meva vida no té sentit si no és per oferir als demés tot el que tinc per donar. Però per poder fer això necessito persones, pot ser com tú, disposades, i que tinguin les mateixes inquietuts, que llegint aquestes línies se sentin reflexades i es puguin permetre invertir econòmicament mínimament al menys durant els inicis.
   Aquesta propsta va nèixer de la complicitat d'aquest company de fein i jo ja fa més d'un any. La realitat actual és que ell marxa fora d'Espanya i a més a més ara tinc a la meva mare bastant futuda, la qual cosa m'impulsa més que mai a proposar expanssivament i amb més entussiasme que mai aquest projecte doncs la primera "pacient" probablement ja la tenim i es tracte de la meva mare.
   Moltes gràcies per llegir-me. Dessitjo de tot cor que aquest projecte tingui cara i ulls. Entre tots podem fer un món millor i conformar un bon equip. Ja va sent hora. Tots sabem com funcionen les coses. No vui entra en la crítica, i sí vui començar a actuar i entregar-me desde l'esperit a la consciència divina de la matèria.
      Una abraçada ben forta! Glòria

PD: si coneixeu a alguna eprsona que pogui estar interessada, si us palu, podei enviar-li aquest correu. Gràcies!