[Ecoseny.Actualitat] FW: una pregunta sobre... jabón 8-)

carles roca croca a electra.cat
dim des 20 07:35:18 CET 2011

Salut Eva i companyia, el que jo sé es que amb la cendra es feia la
lleixada, amb una rentadora de pedra, es posaven capes de roba blanca i al
damunt un drap, es posava la cendra pel damunt i l’hi abocava aigua, que es
recollia per sota i es tornava a abocar unes 10 vegades. Això servia per fer
la roba més blanca, i d’aquí va sortir el lleixiu.

El sabó jo el faig amb greix de porc, aigua, sosa i plantes, altre manera de
fer sabó de pastor, amb les boles de greix que es fa en la llana de les
ovelles.

Salut

croca