[Ecoseny.Actualitat] La Garriga dissabte resum. I BCN resum i CCC

didac costa didacscostaagmail.com
Dma Maig 25 14:09:48 CEST 2010

Hola!
molt bona feina a la Garriga!

jo ahir vaig estar en una assemblea de tot un dia de l'ecoxarxa bcn que ha
anat molt be i s'ha avançat molt, amb unes 30 o 40 persones-impulsors

la cosa va rapid, es faran fires propies -fins ara la idea era no fer-ne..
-, la primera seria el 17 de setembre potser al passeig de l'arc de triomf ,
sistemes txecs i moneda 100% nominativa, participara tambe al festival
esperanza, on es podran portar i vendre produccions i aconseguir moneda
social (i euros).

la cooperativa integral tambe va a tota marxa, ja informare a l'assemblea, i
tambe esta en ferm la rebuda dels companys Bilderberg a Sitges del 3 a 6 de
Juny, on esteu tots/es convidats/des a participar!

avui collaboro amb una presentacio de moneda social per a la XES del Jordi
Garcia Jane

Lo del credit que comentava l'Eva crec que es el que es refereix la Marga i
que ho ha explicat molt be. Es ben be així, activar mica a mica els
"consumidors" tal com ella ho ha explicat, i ampliar despres, per ex., a
escoles com una que ens ha demanat de comprar productes de la Central, pero
que ara, logicament encara no tenim prou infra per dir que si, pero que
seria la idea mes endavant.

Ells paguen,per ex, 1000 euros i poden consumir 1000 ecosenys de la CCC.
ells -o un consumidor- triga un temps a consumir-ho, però nosaltres podem
destinar els euros directament a la compra. Tots hi sortim guanyant, pero
caldria mes organitzacio.

-La Lirca de l'Infoespai esta treballant per crear un servei professional de
compra a productors agroecològics de Catalunya, des d'un espai professional
com a coop de treball integrada o aliada amb la Coop integral i potser amb
la Coop de Treball Cercle Gaia, i podria ajudar en aixo-

tambe hi ha la idea que alguns de nosaltres poguem fer el mateix: 50 euros
que tinguem per ex, i que destinem a compra de menjar, canviar-ho per 50
eosenys i fer la compra a traves de la CCC, tambe hi surt guanyant tothom,
ja que aquests 50 euros donarien per l'equivalent a 70 euros de compres, i
el collectiu te mes euros per fer les compres. podriem fer-ho per la compra
dels productes que ens cal que ja hi ha a la Central, -juntament amb produir
altres bens i serveis per aconseguir ecosenys

I a aixo cal afegir-hi els productes elaborats pels prosumidors (per ex,
maduixes de la Mae, hamburgueses de soja de la Boyana, granoles o Seitan de
l'Angels i jo, etc, amb una feina de la CCC de veure a través del CES que
seria susceptible d'enrar a la CCC, tambe sabons o pasta de dents natural,
per ex qe algu faci), que podrien ser pagats 50% euros 50% ecosenys, o 100%
ecosenys.

La Susana (economista ATTAC Madrid que viu aqui) planteja una ampliacio molt
interessant de la moneda per a comerços normals, que es tambe el que es
parlara avui a la XES, que es un tema molt interessant, pero que caldria
estudiar be encara com es podria fer ..

la idea de fons es simple: ara que hi ha un gran problema de liquiditat,
qualsevol solucio de moneda que els propsem a comerços i empreses, podrien
dir facilment que si, -alguns ja ho han dit en el cas hipotètic-.. pero
abans caldra muntar be la historia..

val, en parlem a l'assemblea

a, vaig enviar un missatge a la llista que nomes era un foto, i que no ha
aparegut, d'una placa on es parlava que al barri de St Marti el 1936 van
provar d'eliminar el diner..

val, salut
Dídac

El 24 de maig de 2010 17:23, Eva Benavent de Barbera Portabella <
evafenix7ahotmail.com> ha escrit: