[Ecoseny.Actualitat] Fwd: el meu vehí versus la meva pantalla.......

didac costa didacscostaagmail.com
Dma Feb 16 02:33:20 CET 2010

 hola

moltes gràcies Diana i Enric per la feina amb les llistes!
i molt bona explicacio, Diana!  -personalment potser només diria d'aclarir
una mica millor la diferencia entre una i altra llista   (de fet jo ja he
estat enviant missatges a la llista equivocada ahir i avui,: /  )

els missatges de treball i gestió interns serien per la llista actualitat,
llavors? o fem una nova llista? perque tenim moltes coses per parlar en
mails de feina, gestio, propostes, encaminaments, treballs conjunts a
distancia, etc..

bé, dissabte estare a lo del CES tambe, i en podem acabar de parlar amb
l'Enric i qui vingui, i amb internet alli.

reenviaré a aquesta llista algunes propostes i resums de les feines i
seminaris d'aquest cap de setmana, que vaig enviar per equivocacio a la
llista informacio pensant que era la de temes interns..

 un tema concret i urgent: de quin pressupost disposem per a imprimir el
cartell de la fira de La costa del Montseny, que ja tenim fet ?

hem mirat preus a l'infoespai, i surt molt be, 17 euros 100 cartells a dos
colors din a 3. pero caldria comprar millor paper ja que el que tenen no es
gaire maco. aixo serien uns 10 euros mes. en total uns 30. esta ok? o en fem
uns quants mes per 40€? o més? crec que quedaran macos, els hem fet la
Bhakti i jo plegats. Tambe està en peu l'opció de pagar una part amb
ecosenys, pero crec que ara -abans que tot plegat sigui una cooperativa
integral, del que parlo a sota-  dependrà de si les dues treballadores de la
copisteria els serveixen els ecosenys i estan d'acord.

tambe cal pensar en com ens repartim els cartells despres per penjar.
podrien estar el mateix dijous, despres de la reunio de les monedes de la
tarda. I els podriem deixar alli -apart d'algusn que agafem nosaltres-,
perque els agafeu els que vingueu dissabte per lo del CES i esl repartiu a
mes gent . jo no pujare al montseny fisn dissabte o diumenge vinent,
justament per estar a les reunions de l'infoespai

un altre tema, he estat avui a una reunio sobre la cooperativa integral a
l'infoespai. han sortit varies propostes, que ja anirem explicant a mida que
es vagin fent, moltes d'elles en relacio directa amb les monedes lliures.

per exmple, les copes i empreses que hi entrin, hauran d'acceptar treballar,
si mes no parcialment, amb monedes lliures locals.

tambe podriem demanar productes per la central a les cooperatives de treball
i autonoms que podrien usar aquesta cooperativa integral, amb moneda social
i amb euros sense iva. i tambe es pagaran molts serveis interns amb moneda
social, el que vol dir que caldra espavilar-nos per tenir productes que
oferir!

tambe podria servir com a figura legal de cara a crear nous comerços
ecològics com el Racó (a Granollers no caldria), de manera cooperativa on
 es distribueixin els productes de la central i alhora es vengui, com al
Raco, productes ecologics de tot tipus parcialment amb euros/ecosenys,
podent generar llocs de treball a qui li interessi fer-ho. aixi com un bar o
restaurant (junt al comerç o no) o qualsevol altra opcio de produccio o
servei cooperatiu que fem, de cara a vendre a tercers en euros i ecosenys.
Però ja s'anirà explicant a mida que es vagi fent, ja que el projecte està
començant

 I Marga, el teu vei ja li pots dir que no es preocupi : )  que l'internet
no fara que el deixis de veure , nomes redueix despeses i energia a l'hora
de fer molts treballs. i a vegades costa acostumar-se, com amb els e-mails,
pero despres ningu dubta que esn canvien la vida cap a millor. crec que cal
donar temps al CES, i no tenim cap pressa per fer-lo anar, nomes cal
consolidar amb calma els passos que estem fent.

 pero es poden crear mecanismes per als que no vulguin/puguin usar les eines
virtuals, que es plenament legitim. Tambe es pot crear un sistema de
llibretes tipus SEL francès, com el que es va proposar de les Gracies de
Gràcia, que de fet es un CES en format paper, facil de fer anar, i que es
complementaria bé amb el CES -i amb els bitllets. (Si voleu en parlo en un
proper mail,).

Potser el cami és justament aquest: usar diversos sistemes que funcionen
parcialment a diferents llocs, i que cadascú usi la manera que vulgui:
intercanvi directe, llista de correu d'intercanvis, butlletins, CES, fires,
Central, moneda, llibretes, mòbils!, etc. Com tambe passa amb l'euro, que es
pot usar virtualment, amb tarja, llibretes, monedes, bitlets, etc. i per
aixo es tan comode..

Des del Gt Moneda es poden anar fent aquetes propostes, si es vol. O bé es
pot optar per usar pocs models que ja usem, no se. Personalment opto per la
innovació permanent. Crec que per això som persones progressistes construint
models innnovadors!  : )  cal assajar molt, perque hi ha molt poc escrit
sobre tot això!

val, gracies, seguim

Dídac
GT Intermonedes

 El 15 de febrer de 2010 17:43, Margarita R. MARTI
<manuflinaahotmail.com>ha escrit:

> Hola Didac,
>

> Has de tenir en compta que la majoria dels qui van/arem iniciar l'Ecoxarxa
> del Montseny , som persones que no tenim
> dins de les nostres professions  mes manuals : artesans, artistas,
> ceramistes, terapeutes, etc etc, no tenim la informatica
> a nivell de la gent que es "diploma" actualment.
> La majoria de nosaltres tenim resposabilitats lluny de la pantalla.
>
> Jo reivindico el fet que la informàtica sigui per a mi una eina, i no em
> porti mes temps que l'estrictament necessari
> per la bona comunicació; no ha d'esser un impediment ni un frè pels meus
> [...]

Més informació de la llista de correu Ecoseny-actualitat